| Vergeten? | Registreer

Forum » Overige sporten » Wielrennen

Wielrennen

Hier een algemeen topic voor wielrennen. Dit aangezien het toch sport nummer 2 op het forum is :)
Morgen de Clasica San Sebastian met wie anders dan Philippe Gilbert als topfavoriet!
Redactie Berichten: 658
Tja Phil is geweldig he? :)
Maar die topvorm moet toch eindelijk eens ophouden, zou je denken... Sinds de Brabantse Pijl heeft hij (met uitzondering van Mur-de-Bretagne in de Ronde van Frankrijk) gewoon nergens meer iets verloren in wedstrijden waar hij favoriet was. De vermoeidheid moet nu wel erg groot zijn. Misschien betaalt hij de tol in de vorm van een slecht najaar.

Maar normaal wint hij zaterdag de Clásica! Al verwacht ik ook wel wat van Samuel Sanchez en Greg Van Avermaet.
Gewijzigd op zaterdag 30 juli om 12:43
En ik verwacht iets van Thomas De Gendt!

Maar je moet het zo zien, Gilbert kan zich nu volledig richten op het winnen van de ProTour en WK laten schieten aangezien hij volgend jaar allicht niet te kloppen is als het wereldkampioenschap in Nederland wordt gereden.
De Gendt heeft een prima Tour gereden (6e op Alpe-d'Huez en 4e in de tijdrit) en zou vandaag misschien wel kunnen uitpakken inderdaad.

Parcours in Kopenhagen is niet echt iets voor Gilbert ja, maar volgend jaar Valkenburg... wie kan hem daar van de regenboogtrui afhouden..
Is de verdiende kampioen. In mijn ogen kan enkel Sagan dat.
Zal eens even Canvas opzetten :)
Op Canvas ga je niets zien hoor, althans geen koers. Daarvoor zet je beter op één.
Één bedoelde ik ook :P
Gilbert gaat 'em winnen! _O_

Wat een god!
Die demarrage op het eind was echt groots. Wat een geweldige coureur.
Gilllllbeeeert!
Roi des Belges! :D
Neej, dat is Albert.
Aanstaande zaterdag begint de Gran Vuelta Ciclista à España 2011!

Met als topfavorieten:
Andreas Kloeden (RadioShack, Duitsland)
Igor Anton (Euskaltel-Euskadi, Spanje)
Denis Menchov (Geox, Rusland)
Joaquin Rodriguez Oliver (Katusha, Spanje)
Michele Scarponi (Lampre, Italie)
Vincenzo Nibali (Liquigas, Italie)
Janez Brajkovic (RadioShack, Slovenie)
Bradley Wiggins (Sky, Groot-Brittannie)

.. en de schaduwfavorieten:
Jurgen Van den Broeck (Omega Pharma-Lotto, Belgie)
Nicolas Roche (AG2R-La Mondiale, Ierland)
Andriy Kachechkin (Astana, Kazachstan)
Rein Taaramae (Cofidis, Estland)
Mikel Nieve (Euskaltel-Euskadi, Spanje)
Carlos Sastre (Geox, Spanje)
Juan Jose Cobo Acebo (Geox, Spanje)
Tony Martin (HTC-Highroad, Duitsland)
Konstantin Sivtsov (HTC-Highroad, Wit-Rusland)
Steven Kruijswijk (Rabobank, Nederland)
Bauke Mollema (Rabobank, Nederland)
Luis Leon Sanchez (Rabobank, Spanje)
Wout Poels (Vacansoleil-DCM, Nederland)

Verder verwacht ik zeker één, misschien twee, ritzeges voor Peter Sagan (Liquigas, Slowakije), die zijn debuut maakt in een grote ronde.

Nog meer namen om in de gaten te houden:
Marcel Kittel (Skil-Shimano, Duitsland)
Matteo Carrara (Vacansoleil-DCM, Italie)
Stijn Devolder (Vacansoleil-DCM, Belgie)
Jan Bakelants (Omega Pharma-Lotto, Belgie)
Oscar Freire (Rabobank, Spanje)
David Moncoutie (Cofidis, Frankrijk)
Jack Bobridge (Garmin-Cervelo, Australie)
Johan Vansummereren (Garmin-Cervelo, Belgie)
Sep Vanmarcke (Garmin-Cervelo, Belgie)
Taylor Phinney (BMC, VS)
Greg Van Avermaet (BMC, Belgie)
Gewijzigd op woensdag 17 augustus om 17:27
Hey boefmansje, had je niet beter de hele startlijst ingekopieerd? :P
Boefmansje is er met z'n twee.. XD
De Vuelta is nu bijna een week op gang, en de Nederlanders doen het prima. Poels tweede, Mollema derde, Mollema achtste in het algemeen klassement. Rodríguez doet het ook uitstekend, als mindere tijdrijder moet je natuurlijk gewoon uitpakken in de bergen. Als Mollema dit vasthoudt, heeft hij een weergaloze Vuelta gereden.
Dubbelpost: MOLLEMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Sterk van Bauke Mollema. Steven Kruijswijk reed dit jaar ook al een puike Giro (negende). Die twee gaan beter worden dan Gesink.
Gisteren kreeg ik het hernieuwde parcours van de Ronde van Vlaanderen te zien. Geschokt was ik. De Ronde zonder de Muur, met 3x de Oude Kwaremont-Paterberg combinatie?
Het ijzersterke concept Brugge - Vlaamse Ardennen - Zwalm - Muur/Bosberg - Meerbeke zorgde ervoor dat de Ronde uitgroeide tot de allermooiste wielerwedstrijd. Waarom dat veranderen? De Muur eruit, een schande! Dit is de Ronde niet meer.
Gewijzigd op maandag 9 juli om 13:32
Voor de wielerliefhebbers misschien een idee om een accountje aan te maken op Cyclingfever.com voor een poule? Kunnen we ook een subpoule oprichten voor voetbalinfo.nl (en misschien trekt dat wel weer een paar extra bezoekers :p)
Ikzelf doe sinds vorig jaar mee en vind het best leuk. Het is geheel gratis ook :D
De voorjaarscompetitie heeft haar eerste koers op de 25e februari en je hoofdteam voor de Worldtourcompetitie moet uiterlijk 3 maart af zijn. Ben benieuwd of jullie (Boefmansje en LukasS) meegaan doen.
Forum moderator Berichten: 16
KasperHermans, ik vind het een leuk idee om een subpoule aan te maken voor voetbalinfo.nl
Ik ga ook een account aanmaken op Cyclingfever.com
ok ok, heren, wie is de kanshebber voor de winst van de Tour 2012?
Forum moderator Berichten: 16
MiezPSV, ik hoop dat Gesink hoog kan eindigen, maar mijn favoriet voor de zege is Cadel Evans. Ik denk dat hij de beste ploeg om zich heen heeft.

© 2009 - 2017 VoetbalInfo.nl | All rights reserved | Sitemap | RSS | Algemene voorwaarden Naar boven