| Vergeten? | Registreer

Forum » Over VoetbalInfo.nl » Wikipedia-poging

Wikipedia-poging

Ik waardeer de poging
en heb nog het een en ander aangepast,
maar geef het eerlijk gezegd weinig kans. Lees ook deze richtlijn.

En ik moet zo vreemd schrijven omdat de verwijzingen anders niet pakken... :) Ik zie trouwens dat de tweede link niet werkt, maar dan moet je & even vervangen door enkel een ampersand.
Gewijzigd op dinsdag 4 december om 16:33
Redactie Berichten: 658
Ik zie niet in wat Wikipedia hiertegen kan hebben, Voetbalzone, Voetbalprimeur en Soccernews hebben immers ook een Wiki-pagina.
Gewijzigd op vrijdag 7 december om 15:09
Het gaat er niet om dat Wikipedia er iets tegen heeft, maar om bestaande richtlijnen. Desalniettemin komt die vraag vrij consequent langs, waarbij de notendop van de pagina waar ik naar verwees al het een en ander zegt: Op Wikipedia mogen alleen relevante onderwerpen een eigen pagina krijgen. De relevantie van een onderwerp is aan te tonen met betrouwbare bronnen (van de hand van derden).

Wikipedia is geen reclamemedium, Gouden Gids of startpagina. Er worden uitsluitend encyclopedische artikelen beschreven en om wildgroei te voorkomen zijn er richtlijnen opgesteld. Daardoor worden websites doorgaans enkel opgenomen als ze een behoorlijke Alexa-ranking hebben of als de relevantie op een andere manier is aan te tonen (vermeldingen in kranten, boeken, tijdschriften, bekende websites en dergelijke). Bovendien wordt iedere pagina op zichzelf beoordeeld.

Overigens heeft de pagina nog twee weken de tijd. Ik heb reeds enkele wijzigingen doorgevoerd, maar kan niet beloven dat de pagina behouden blijft. Op 18 december wordt de pagina beoordeeld door een moderator (wellicht ben ik dat, maar de kans is klein; lijsten als deze worden eigenlijk altijd 's morgens afgehandeld) en zal blijken of hij het "overleefd" heeft.

© 2009 - 2017 VoetbalInfo.nl | All rights reserved | Sitemap | RSS | Algemene voorwaarden Naar boven