| Vergeten? | Registreer

Update: Student moet de cel in om racistische tweet Muamba

27 maart 2012 15:42
 

De Engelse politie heeft zondag een 21-jarige man gearresteerd nadat deze een racistische tweet had geplaatst over Fabrice Muamba. De middenvelder van Bolton Wanderers kreeg zaterdag in het FA Cup-duel tegen Tottenham Hotspur een hartaanval en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De man, die twittert onder de accountnaam @liamstacey9 gooide een bericht de wereld in die voor veel ophef zorgde. Heel Engeland is hard geraakt door de gebeurtenissen rondom Muamba en sprak men haar schande uit over de tweet van de verdachte.

"De politie van South Wales hebben een 21-jarige man aangehouden. Hij wordt momenteel vastgehouden op het Swansea Central Politiebureau", aldus een woordvoerder van de politie. De man zelf ontkent de tweet geplaatst te hebben. Hij stelt dat zijn account gehackt is.

Update: Student bekent plaatsen tweet 19-03-2012 - 21:21
De 21-jarige student die Fabrice Muamba via Twitter racistisch bejegende na diens hartaanval zegt niet te weten waarom hij het bericht met de wereld deelde. Hij nam wel de verantwoordelijkheid voor de tekst van maximaal 140 tekens waarin hij zich onsmakelijk uitliet na de hartaanval van Muamba tijdens het treffen tussen Tottenham Hotspurs en Bolton Wanderers. Hij beweerde niet racistisch te zijn en mensen te kennen met verschillende achtergronden. De rechter zei hem dat zijn uitlatingen mogelijk tot een celstraf leiden. Tot er een beslissing valt, is de student voorlopig op borgtocht vrij. De rechter heeft hem verboden gebruik te maken van sociale media.

Update: Student moet de cel in om racistische tweet Muamba 27-03-2012 - 15:42
Een 21-jarige student uit Swansea is dinsdagmiddag veroordeeld tot een celstraf van 56 dagen na het versturen van een racistische tweet over Fabrice Muamba. De dader stuurde kort na het ineenzakken van de middenvelder een tweet de wereld in: 'Lol. Fuck Muamba, hij is dood!!!' De Engelse politie wist de dader al snel te achterhalen en arresteerde hem diezelfde avond nog. Enkele dagen na het incident betuigde de dader spijt te hebben.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (10)

Reacties
Justin Rang: Vedette| 19-03-2012 11:01 | Reageer

Wat een idioot zeg, getuigt van weinig respect..

Robert Rang: Legende| 19-03-2012 11:05 | Reageer

Goed zo, lekker aanpakken!

Benjamin Rang: Sterspeler| 19-03-2012 11:06 | Reageer

Ongelooflijk wat een zieke geesten er rondlopen, hard aanpakken zo iemand!

StephanVDV Rang: Aankomend talent| 19-03-2012 18:53 | Reageer

Heb er op twitter wel meer voorbij zien komen, mogen ze allemaal een flinke tijd de bak in gooien van mij.

Robert Rang: Legende| 19-03-2012 21:24 | Reageer

Hij is gek in zijn hoofd!

LukasS Rang: Basisspeler| 27-03-2012 15:48 | Reageer

Kansloos dit...

Robert Rang: Legende| 27-03-2012 15:52 | Reageer

Eentje moet het voorbeeld zijn he :P

Benjamin Rang: Sterspeler| 27-03-2012 16:15 | Reageer

Hoppa, hard aanpakken dat soort dingen!

Michel van Ballegooij Rang: Invaller| 27-03-2012 17:12 | Reageer

Belachelijk! Op Twitter waren er duizenden die dit zeiden! Het is op geen manier recht te praten, maar 2 maanden de cel in? Lachwekkend!

StephanVDV Rang: Aankomend talent| 27-03-2012 19:08 | Reageer

Je moet voor de grap eens zoeken op termen die vaak tegen ploegen gebezigd worden na een wedstrijd, als je die mensen allemaal gaat arresteren...



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!