| Vergeten? | Registreer

Update: Morosini wordt woensdag begraven

15 april 2012 22:47
 

Diverse Italiaanse bronnen melden dat de 25-jarige Piermario Morosini zaterdagmiddag is overleden aan een hartaanval. De middenvelder van Pescara zakte na een half uur in de wedstrijd tegen Livorno in elkaar en zou onderweg naar het ziekenhuis zijn overleden.

Toen de middenvelder op het veld inelkaar zakte moest hij direct behandeld worden. Een ambulance was snel ter plaatse en deze zou Morosini snel naar het ziekenhuis hebben gebracht. Tijdens de rit zou de Italiaan opnieuw een hartaanval gekregen hebben. Deze zou hem uiteindelijk fataal zijn geworden.

Morosini was eigendom van Udinese, waarvoor hij sinds 2005 uitkwam. Voor die club speelde hij vijf wedstrijden. Verder werd hij alleen maar verhuurd aan ploegen uit de Serie B. Voor zijn huidige club Livorno zou hij tien wedstrijden spelen.

Update: Italiaanse bond last alle duels af na overlijden Morosini 14-04-2012 - 17:54
De Italiaanse voetbalbond heeft besloten alle competitiewedstrijden van dit weekeinde af te gelasten. Dit naar aanleiding van het overlijden van de 25-jarige Piermario Morosini. Dit geldt voor zowel de wedstrijden in de Serie A als in de Serie B.

Update: Morosini wordt woensdag begraven 15-04-2012 - 22:47
De 25-jarige Piermario Morosini, middenvelder van Livorno, die zaterdag in het duel met Pescara op het veld in elkaar zakte en later overleed door de gevolgen van een dubbel hartinfarct zal woensdag worden begraven in Bergamo. Maandag zal men door middel van een autopsie gaan achterhalen wat de definitieve doodsoorzaak is en hoe dit kon gebeuren.

Livorno maakte naar aanleiding van het incident bekend het rugnummer 25, waar Morosini mee speelde, niet meer te zullen gebruiken in de toekomst.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (5)

Reacties
Lazy Rang: Wereldkampioen| 14-04-2012 17:32 | Reageer

Wat vreselijk zeg! Gek ook dat zulke dingen zo snel na elkaar opvolgen. Eerst Muamba, daarna die andere dude en nu deze Italiaan. Vreselijk.

r_AW Rang: Waterdrager| 14-04-2012 17:32 | Reageer

Wat is het nou, hartaanval of hartstilstand?

Rick! Rang: Semi-prof| 14-04-2012 17:37 | Reageer

Dit is inderdaad vreselijk, het zal nooit wennen dit nieuws.....

Robert Rang: Legende| 14-04-2012 18:07 | Reageer

Wat een drama...

Kella020 Rang: International| 15-04-2012 22:50 | Reageer

Tragisch!



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!