| Vergeten? | Registreer

Ajax wil extra vleugelaanvaller en centrumspits

18 april 2012 17:18 | Bron: Ajax
 

Ajax-trainer Frank de Boer wil naar eigen zeggen een extra centrumspits en vleugelaanvaller. "Een jonge spits, als het kan", laat de oefenmeester weten op het digitale thuis van de Amsterdamse club. "Maar het moet wel echt een versterking zijn."

De zoektocht naar een speler op de vleugels komt door de wisselvalligheid op die positie. "De spelers moeten niet denken dat één goede voorzet genoeg is. Iedereen moet negentig minuten lang een bepaalde norm behalen." Zo wijst hij op Arasz Özbiliz, Lorenzo Ebicilio en Jody Lukoki.

"Het niveau is vaak ondermaats geweest, en dat kan niet. Ik wissel niet voor niets zo vaak op die positie. Een mogelijke aankoop moet wel een echte versterking zijn, anders heeft het natuurlijk geen zin", vervolgt de keuzeheer op de website van Ajax.

Toch laat de Boer de mogelijkheden voor spelers op De Toekomst open. "Ik heb ook gemerkt dat we niet te snel afscheid moeten nemen van onze eigen jeugdspelers. Met name omdat zij denken en spelen zoals wij het willen zien." Maar volgens de trainer moet het niveau van de jeugdafdeling omhoog. "We willen naar het allerhoogste", sluit de Boer af.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (12)

Reacties
jveendam Rang: Teletekst supporter| 18-04-2012 17:51 | Reageer

Ik zeg Dost en Narsingh...

Robert Rang: Legende| 18-04-2012 18:00 | Reageer

Dost inderdaad...

KasperHermans Rang: International| 18-04-2012 18:01 | Reageer

Waarom? Je hebt Sigthorsson al, dan ga je niet nog een nieuwe eerste spits halen.

KasperHermans Rang: International| 18-04-2012 18:00 | Reageer

Waarom die plekken? Ik zou vooral de focus gaan leggen op de verdediging met het dreigende vertrek van Vertonghen en Vd Wiel

Robert Rang: Legende| 18-04-2012 18:14 | Reageer

Volgens mij is er niet echt een spits meer over... Bouli gaat ook niet verlengd worden...

AdviceBrazil Rang: Semi-prof| 18-04-2012 18:07 | Reageer

Dit bericht is niet volledig. De Boer gaf ook aan dat de functie van vertonghen extern wordt opgevuld en rechtsback door Van Rhijn.
En Dost zie ik niet naar Ajax gaan, daar heeft Ajax het geld niet voor en het ego is te groot van Ajax. Narsingh zou best kunnen. Babel klinkt dat gek??? misschien verhuurd

Robert Rang: Legende| 18-04-2012 18:15 | Reageer

Dost past er niet meer bij inderdaad... hij is al te ver... Babel gaat denk ik ook niet lukken qua salarishuis...

Tijmen Rang: Landskampioen| 18-04-2012 18:16 | Moderator Reageer

Zou Narsing en Dost ook wel goede versterkingen vinden. Narsingh is een enorm talent en persoonlijk vind ik Dost beter dan Sigthorsson.

Dilano Rang: Ballenjongen| 18-04-2012 18:41 | Reageer

Sigthorsson eerst maar eens beoordelen over een heel seizoen?

StephanVDV Rang: Aankomend talent| 18-04-2012 19:33 | Reageer

Dost wil niet komen in de wetenschap dat Sigthorsson er al zit en Sigthorsson wil vertrekken zodra hij hoort dat Dost eraan komt. Je kan niet verwachten dat Ajax tien miljoen voor Dost gaat neerleggen om hem op de bank te zetten. Je kan ook niet verwachten dat Sigthorsson dan op de bank gezet wordt want ook dan gooi je geld weg. Een vleugelversterking is wel een absolute noodzaak.

Drs Kopsterk Rang: Bankzitter| 19-04-2012 9:37 | Reageer

Dost en Narsingh 10+10 miljoen. :P



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!