| Vergeten? | Registreer

Aissati: 'Respect voor Mounir alleen maar groter geworden'

19 april 2012 12:50 | Bron: NU Sport
 

Ismaïl Aissati maakt alweer een tijdje deel uit van de A-selectie van Ajax. De 23-jarige Marokkaan werd aan het begin van dit seizoen teruggezet naar de beloften, maar heeft zich bewonderenswaardig terug geknokt en vervult een belangrijke rol in de jacht op de 31ste landstitel in de clubhistorie.

Aissati spreekt in het NUsport-magazine wijze woorden aan het adres van de jonge voetballers. "Laat het een les zijn voor andere jonge voetballers", aldus Aissati. "Als je in een tweede elftal zit, kun je twee dingen doen: je kop laten hangen of keihard knokken om terug te komen. Ik koos voor het laatste." De steun van beloften-trainer Gery Vink was daarbij van onschatbare waarde. "Zijn oefeningen zijn geweldig, de Ajax-filosofie ten top."

Ook aan Mounir el Hamdaoui had de jonge voetballer veel steun. De aanvaller zat in dezelfde situatie als Aissati en is volgens de aanvallende middenvelder altijd positief gebleven. "Hij zat in hetzelfde schuitje als ik, maar heeft me geholpen waar hij kon. Praatte op me in, ik mocht de kop niet laten hangen. Mounir was al een speler tegen wie ik erg opkeek, dat respect is alleen maar groter geworden. Ongelooflijk hoe positief hij was, ondanks alle shit die hij over zich heen heeft gekregen. Ik hoop dat het met hem ook goed afloopt."

De oud-speler van onder meer PSV beschikt bij de Amsterdammers over een aflopend contract. Van Ajax vernam hij niks meer, waardoor hij naar alle waarschijnlijk na dit seizoen de deur achter zich dicht zal trekken in Amsterdam. "Ik wil mijn periode hier dolgraag afsluiten met de landstitel, met die schaal boven mijn hoofd. Wat er daarna gebeurt, zien we dan wel weer. Mijn contract loopt af, van Ajax heb ik niks meer gehoord, dus ik sta open voor alles. Maar eerst kampioen worden."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (12)

Reacties
Robert Rang: Legende| 19-04-2012 12:51 | Reageer

Tja, hij weet zich wel terug te vechten, iets wat Mounir niet lukt, ik heb eerder respect voor Ismael!

inferno Rang: Teletekst supporter| 19-04-2012 12:57 | Reageer

heb je niets te doen of zo je reageert letterlijk op elke nieuws bericht op deze site alsof iemand op je meding aan het wachten is ^^ ^^ ^^ ;)

Robert Rang: Legende| 19-04-2012 12:58 | Reageer

Haha, ik ben gewoon verslaafd :D

inferno Rang: Teletekst supporter| 19-04-2012 13:00 | Reageer

zwaar verslaafd elk bericht zie ik een reactie van robert staat al 2 jaar lang sodeju

Kella020 Rang: International| 19-04-2012 13:01 | Reageer

Aissati belde net. "Fijn dat Robert achter me staat!" Daar wordt dus wel degelijk op gewacht. ;)

Robert Rang: Legende| 19-04-2012 13:02 | Reageer

HAHA, ga je me inhalen dan?!

appetra Rang: Teletekst supporter| 19-04-2012 15:34 | Reageer

Jammer dat Aissati die Mounir nog verdedigt ik heb wel respest voor Aissati die heeft zich keurig gedragen en goed terug gevochten die Mounir heeft geen respect en was de rotte appel binnen Ajax. Frank de Boer heeft juist gehandeld om zich niet te laten gebruiken door Mounir.

Kella020 Rang: International| 19-04-2012 12:53 | Reageer

Inderdaad! Mounir heeft zich, vooral naar buiten toe, niet altijd voorbeeldig gedragen. Maandenlang 'ziek' melden, in de rust weggaan bij een wedstrijd van de beloften, de idiote oprotpremie die hij opeiste. Hulde voor Ismaïl hoor! :)

inferno Rang: Teletekst supporter| 19-04-2012 13:03 | Reageer

mounier heeft met 14 goals vorig seizoen er mede voor gezorgd dat ajax kampioen is geworden ondankbare gast

Kella020 Rang: International| 19-04-2012 13:07 | Reageer

Die ben ik niet vergeten hoor. Al hadden we tegen de winterstop (toen Mounir uit de basis werd gehaald en 'ziek' werd) nog een flinke achterstand. Die hebben we niet goed gemaakt dankzij Mounir! Of wel soms? :)

Robert Rang: Legende| 19-04-2012 13:21 | Reageer

Net zoals Suarez, toen die geweldige spits van Ajax, letterlijk zo, vertrok stond er een team op.. Mounier denkt niet in een team.. en als je dat wel doet kom je heel ver.. kijk naar AZ... matige spelers in het begin van het seizoen en kijk waar ze nu staan!!

Tijmen Rang: Landskampioen| 19-04-2012 14:00 | Moderator Reageer

Blijf het zonde vinden hoe het met El Hamdaoui en Ajax gaat. Vind El Hamdaoui een erg goede voetballer, dus is het zonde dat hij in een 2e elftal speelt. Hoop dat hij komende zomer naar een mooie club vertrekt, waar hij wel weer kan gaan spelen.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!