| Vergeten? | Registreer

Cruijff: 'Barça was geen schim van zichzelf'

23 april 2012 8:42 | Bron: De Telegraaf | Auteur: filmon abaiy
 

Miljoenen voetbalfanaten gingen zaterdagavond voor de buis zitten voor de titelkraker tussen FC Barcelona en Real Madrid, oftewel El Clásico. Op het eigen vertrouwd Camp Nou werd Barça met 1-2 overvleugeld door Real, waardoor de Madrilenen een voorschot namen op de 32ste landstitel.

Ook Johan Cruijff bekeek het duel tussen de Spaanse grootmachten, maar hij was niet te spreken over de speelwijze van Barcelona. "De simpele dingen gingen dit keer fout, waardoor Barcelona het op een gevecht liet aankomen en dat wint Real altijd", schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf .

"Als ik het over de simpele dingen heb, dan bedoel ik dat de passing net niet zuiver genoeg is of de bal iets te langzaam wordt ingespeeld. Daardoor moet een speler de bal weer één keer meer raken en kom je met het spel van Barcelona in de problemen. Maar goed, dat kan een keer gebeuren."

"De nederlaag tegen Real is daarom niet te vergelijken met het verlies tegen Chelsea. In Londen werden er genoeg kansen gecreëerd die alleen niet werden benut. Tegen Real waren er nauwelijks mogelijkheden, om de redenen die ik net heb aangegeven.Toch verwacht ik wel dat Barcelona het morgen tegen Chelsea redt", besluit de oud-voetballer, die onder meer voor Barcelona uit kwam.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (10)

Reacties
Robert Rang: Legende| 23-04-2012 9:59 | Reageer

Barcelona is gewoon afgemaakt, ze willen het alleen niet herkennen...

fillyking Rang: Super talent| 23-04-2012 13:30 | Reageer

Nou Robert. Als je counterend gaat spelen, maak je iemand niet af.

Dilano Rang: Ballenjongen| 23-04-2012 14:29 | Reageer

counteren of op balbezit spelen, het is slechts een tactiek vriend..

fillyking Rang: Super talent| 23-04-2012 14:34 | Reageer

Ja maar Robert zei dat Barcelona is afgemaakt. Daar was geen sprake van. Barcelona forceerde het balbezit en de kansen, maar herkende een matig slot en defensie. Een tactiek van Mouriniho dat ditmaal uitpakte, maar een scherper Barcelona zou winnen.

Dilano Rang: Ballenjongen| 23-04-2012 16:08 | Reageer

Real kwam 2x zeer goed op voorsprong en heeft Barcelona misschien niet afgemaakt op positiespel en balbezit maar wel op goals en druk zetten, eenmaal op 1-2 ging real gewoon lekker irriteren en veel naar de grond, ik zou zeggen een koekje van eigen deeg want dat kan Barca ook als de beste..

fillyking Rang: Super talent| 23-04-2012 16:13 | Reageer

Nou Real druk zetten? Ik vond ze juist achteruit voetballen. Normaal gesproken handelt Barcelona daar goed mee, maar toen ging het helemaal fout. Slordige eindpassen, slechte afrondingen. Ik vond Real ook wel slapjes voetballen, door continue via de counter gevaarlijk te zijn. Maar het is geen verrassing, aangezien ze op de ranglijst vier punten voor staan, wat nu tot zeven is vergroot.

Kella020 Rang: International| 23-04-2012 11:24 | Reageer

Barça viel mij ook zwaar tegen. Messi was nagenoeg onzichtbaar en passjes waren veelal te zacht. Vond Real overigens wel laf spelen, na de goal. Al met al viel er weinig te genieten.

Robert Rang: Legende| 23-04-2012 16:23 | Reageer

Tja, hij kan ook een keer zijn dag niet hebben :P

Kella020 Rang: International| 23-04-2012 16:27 | Reageer

Onzin! Die man moet 365 dagen per jaar aantonen dat hij van een andere planeet is. Hij is ****** geen mens. :P

Robert Rang: Legende| 23-04-2012 16:54 | Reageer

Haha, juist, dus ik vind het niet raar dat hij een keertje minder speelt...



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!