| Vergeten? | Registreer

Update: Het nieuws is officieel, Guardiola vertrekt

27 april 2012 13:42 | Bron: Telesport
 

Aan alles komt een eind en zo lijkt er ook een eind te komen aan de periode van Josep Guardiola bij Barcelona. Volgens het Spaanse dagblad Marca heeft de coach van de Catalanen dat reeds aan zijn spelers meegedeeld.

"Chicos, me voy del Barça", - vrij vertaald als: 'Jongens, ik ga weg bij Barça' - zou Guardiola volgens de Spaanse krant gezegd hebben tegen zijn spelers op een van de eerste trainingen na de uitschakeling in de Champions League door Chelsea.

De Londenaren zelf lijken de voornaamste kandidaat om de coach voor volgend jaar te contracteren. Na het vertrek van André Villas-Boas zit Chelsea nog altijd met een interim-trainer, Roberto di Matteo, die het overigens geweldig doet.

De Spaanse pers heeft direct ook een lijstje klaar liggen met waarschijnlijke opvolgers van Guardiola. Ernesto Valverde, Villas-Boas, Luis Enrique, Marcelo Bielsa en Laurent Blanc staan allen op die lijst.

Update: FC Barcelona last persconferentie in voor Guardiola 27-04-2012 - 11:35
FC Barcelona zal om 13.30 uur een persconferentie beleggen waarin duidelijk wordt of Josep Guardiola nog langer aan de club zal blijven verbonden. Volgens ingewijden zal Pep het lopende seizoen nog afmaken en daarna vertrekken uit Catalonië.

Update: Het nieuws is officieel, Guardiola vertrekt 27-04-2012 - 13:42
Josep Guardiola vertrekt aan het einde van dit seizoen bij FC Barcelona. Dat maakte voorzitter Sandro Rossell vrijdagmiddag bekend op een speciaal belegde persconferentie. De president bedankte de coach voor zijn bewezen diensten, waarna er een luid applaus volgde voor Guardiola. Het is nog niet bekend wat Guardiola zal gaan doen. Daarover later meer.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (17)

Reacties
Robert Rang: Legende| 27-04-2012 11:37 | Reageer

Dat was wel te verwachten eigenlijk... Koeman grijp je kans jongen!!!

Lazy Rang: Wereldkampioen| 27-04-2012 11:48 | Reageer

Koeman, denk Bielsa!

Kella020 Rang: International| 27-04-2012 11:55 | Reageer

Zet ik mijn geld op Enrique.

KasperHermans Rang: International| 27-04-2012 11:59 | Reageer

Denk dat Barça eerder voor Frank dan voor Ronald (Koeman) zou gaan op het moment. Maar ik zet mijn 'geld' ook op Bielsa

Robert Rang: Legende| 27-04-2012 12:41 | Reageer

Ieder geval een oud-speler...

Dokter Mabuse Rang: Supporter| 27-04-2012 11:59 | Reageer

Ze gaan proberen Frank de Boer los te weken bij Ajax.

Robert Rang: Legende| 27-04-2012 12:33 | Reageer

Dat zou ik wel heel zuur vinden voor Ajax!

KasperHermans Rang: International| 27-04-2012 12:35 | Reageer

Mwah. Frank de Boer heeft een tweejarig contract liggen. Barcelona zes miljoen laten betalen en daarvan kan je twee jaar Guardiola je team laten coachen.

Kella020 Rang: International| 27-04-2012 12:37 | Reageer

Haha, zie je het voor je? Zou mooi zijn! :D

KasperHermans Rang: International| 27-04-2012 12:39 | Reageer

Nee, eigenlijk niet. Denk dat De Boer een betere trainer is. Guardiola heeft gewoon een van de beste ploegen ter wereld onder zijn hoede. Natuurlijk moet je ze wel in het gareel krijgen, maar hij heeft nog weinig laten zien in die zin van dat hij spelers wezenlijk beter heeft gemaakt etc. Als je kijkt naar wat De Boer presteert... Nee, dat zit prima :)

Kella020 Rang: International| 27-04-2012 12:41 | Reageer

Naja, wij zien niet wat er achter de schermen gebeurd met de jeugdspelers bij Barça. Hoe die zich ontwikkelen. Maar een Messi, Xavi, Iniesta en Puyol hoef je niet beter te maken nee. Bij De Boer zien we allemaal het resultaat (Van Rhijn, Vertonghen etc.)

KasperHermans Rang: International| 27-04-2012 12:42 | Reageer

Guardiola doet toch niet de jeugdspelers? Daar hebben ze aparte mannetjes voor. De enige die hij wezenlijk al beter heeft gemaakt is Pedro.

Kella020 Rang: International| 27-04-2012 12:45 | Reageer

Jeugdige spelers a lá: Cuenca, Adriano, Tello, Jonathan etc. Geloof niet dat hij daar NIETS mee te maken heeft.

KasperHermans Rang: International| 27-04-2012 12:49 | Reageer

Adriano is geen jeugdige speler joh, 27 en komt van Sevilla. Tello, Jonathan geeft hij een kans nu ze vanuit de jeugd doorkomen. Dat is mooi, maar zegt niet gelijk dat hij ze ontwikkeld heeft. Cuenca ben ik zelf niet bepaald kapot van

Kella020 Rang: International| 27-04-2012 12:51 | Reageer

Sorry, Adriano is een verkeerd voorbeeld. :P Maar de overige namen ... De Boer doet toch eigenlijk hetzelfde? Wacht tot een Fisher, Lukoki, Eriksen, Klaassen het gewenste niveau hebben en geeft ze dan de kans. Zo zit het gehele proces nou eenmaal in elkaar.

Robert Rang: Legende| 27-04-2012 12:39 | Reageer

Haha een grote grap inderdaad :P denk dat De Boer wel een clausule heeft voor Barca...

ErwinAFCA Rang: Teletekst supporter| 27-04-2012 14:49 | Reageer

het is Vilanova geworden op dit moment nog assistent-trainer van Josep Guardiola die na dit seizoen de taken overneemt van pep



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!