| Vergeten? | Registreer

Oude club Eriksen loopt miljoenen mis bij eventuele transfer

11 mei 2012 15:44 | Bron: BT
 

De oude club van Christian Eriksen loopt bij een eventuele transfer van het Deense toptalent mogelijk enkele miljoenen mis. Odense BK bedong enkele jaren geleden bij de overname van Ajax een doorverkoopclausule, maar door het nieuwe contract van Eriksen is die regeling komen te vervallen.

De Deense club bedong een clausule waarbij Ajax verplicht zou zijn om bij een toekomstige transfer van Eriksen tien procent af te staan aan Odense. Gezien de interesse vanuit de Europese top in Eriksen had deze clausule Odense enkele miljoenen op kunnen leveren.

Nu Eriksen onlangs zijn contract liet opwaarderen bij Ajax is deze clausule komen te vervallen en krijgt de Deense club slechts een opleidingsvergoeding. Eriksen ligt door zijn nieuwe contract tot de zomer van 2014 vast in Amsterdam.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (9)

Reacties
bennyboys Rang: Wereldkampioen| 11-05-2012 16:43 | Reageer

Kijk dat is nu weer Ajax?????

Shorty84 Rang: Supporter| 11-05-2012 16:49 | Reageer

Wat is de intentie van deze reactie?
wat bedoel je met: dat is nu weer ajax????

neptunus Rang: Ballenjongen| 11-05-2012 16:57 | Reageer

dat weet hij zelf niet Dat zijn de Ajax-haters

Dilano Rang: Ballenjongen| 11-05-2012 17:19 | Reageer

haha nee gewoon frustratie :)

Robert Rang: Legende| 11-05-2012 18:01 | Reageer

Raar dat Ajax dan bepaald of zij wel of geen vergoeding extra hoeven te bepalen of is dat nou weer dat hij nu eigenlijk bij Ajax langer is en zij recht hebben op dat geld?

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 11-05-2012 18:30 | Reageer

Ja Robert zo dacht ik er ook over en het heeft niets met haat
tegen Ajax te maken want ik hou van het Voetbal.

Shorty84 Rang: Supporter| 11-05-2012 22:43 | Reageer

het is toch helemaal geen beslissing van Ajax of ze wel of niet die extra vergoeding willen betalen.
dit is gewoon puur contractueel vastgelegd toen Ajax hem overnam. Bij verkoop krijgt Odense 10% van de verkoopsom.
Nu is er niet vastgelegd dat deze regel altijd geld bij verkoop, maar alleen bij het contract wat toen met eriksen is vastgelegd. Bij opwaardering of verlenging van dit contract vervalt deze regel.
Het is gewoon van Odense kant heel stom vastgelegd.
Zeker als je ziet dat ajax bij de landstitel van real madrid nog steeds geld kreeg, omdat die in het contract van Huntelaar is vastgelegd.

het is geen keuze van ajax, het is gewoon verkeerd in het contract gezet door Odense.

KasperHermans Rang: International| 12-05-2012 0:34 | Reageer

Odense krijgt volgens mij wel nog altijd een deel van de vaste opleidingsvergoeding die is vastgesteld. 5% verdelen onder de clubs waar een speler tussen zijn 12e en 23e heeft gespeeld, dus Odense zal zeker wel wat krijgen

Shorty84 Rang: Supporter| 12-05-2012 1:00 | Reageer

ja dat zeker, dat is overal hetzelfde geregeld. maar een vergoeding van paar duizend of 10% van 20 miljoen. dat is een simpele keuze. haha



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!