| Vergeten? | Registreer

'Gat van zes miljoen tussen Spurs en Ajax'

16 mei 2012 9:29 | Bron: Goal.com
 

Tottenham Hotspur hoopt Ajax-aanvoerder Jan Vertonghen komende zomer vast te leggen. De Belg heeft nog een contract voor een jaar bij de Amsterdammers, maar heeft te kennen gegeven de stap naar de Premier League graag te willen maken. Het gat tussen vraag en aanbod bedraagt momenteel echter zo'n zes miljoen euro.

Ajax vraagt een bedrag van rond de zestien miljoen euro voor haar aanvoerder. De Spurs gaan vooralsnog niet verder dan tien miljoen. De verdediger zou wel al persoonlijk akkoord zijn met een salaris van bijna vier miljoen euro per jaar. De Belg wil de overstap naar Tottenham graag maken, onafhankelijk van eventuele deelname aan de Champions League.

Namens Tottenham onderhandelt topman Daniel Levy met de Amsterdammers. Levy stelt dat er nog een groot gat is tussen vraag en aanbod, maar hij denkt wel dat beide clubs er uit zullen komen. Deze week zal er verder onderhandeld worden. Naar verwachtingen doen beide clubs wat water bij de wijn en zal er gauw sprake zijn van een akkoord.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (8)

Reacties
Kella020 Rang: International| 16-05-2012 9:47 | Reageer

Die komen er wel uit. Zal wel 12 miljoen worden, met bonussen bij het bereiken van CL ofzo.

Lazy Rang: Wereldkampioen| 16-05-2012 10:46 | Reageer

Zes miljoen is best veel!! Dus ergens in het midden uitkomen op 12-13...meer dan mooie prijs voor Vertonghen!

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 16-05-2012 11:42 | Reageer

16 Miljoen krijgen ze er niet voor nee.

waterdrinker Rang: Teletekst supporter| 16-05-2012 11:51 | Reageer

Tottenham kan 't pootje stijf houden en t op een arbitragezaak laten aankomen, zoals Ajax in het verleden ook vaak heeft gedaan. Ik denk dat Vertongen niet te houden is omdat die graag hogerop wil. Dus we zullen wel zien hoeveel er nog uit te peuren is, maar ik denk niet zo heel veel meer. Tenzij er een andere club komt die wel meer wil betalen...

Robert Rang: Legende| 16-05-2012 12:04 | Reageer

Allebei dealen voor het verschil...

Roel Dijkstra Rang: Ballenjongen| 16-05-2012 12:17 | Reageer

Ze moeten bij Tottenham niet denken dat we in Amsterdam uitverkoop houden. Ik denk dat 12 miljoen euro een mooi bedrag is en geen cent minder.

Kella020 Rang: International| 16-05-2012 16:49 | Reageer

Mee eens! De absolute sterkhouder van Ajax. Anders blijft-ie nog maar een jaartje hoor.

Drs Kopsterk Rang: Bankzitter| 16-05-2012 15:44 | Reageer

Gelet op het Uefa begrotingsbeleid voor clubs is 9 miljoen een goed bod.Welke club heeft dat geld zo in de lade liggen ???



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!