| Vergeten? | Registreer

Anita, Siem de Jong, Lens en Maher vallen af bij Oranje

26 mei 2012 14:04 | Bron: KNVB.nl
 

Siem de Jong, Jeremain Lens, Vurnon Anita en Adam Maher zijn de vier afvallers bij het Nederlands elftal. Dat heeft Bert van Marwijk zaterdag bekend gemaakt. Vooral de naam van Maher is opvallend. De AZ'er kreeg na zijn optreden tegen Bayern München volop lovende kritieken.

"Ik heb zojuist uitgebreid de tijd genomen om met de afvallers te spreken en hen uitleg gegeven over het hoe en waarom", vertelde Van Marwijk. "Daar hadden zij na hun goede werk recht op. Zij kunnen met opgeheven hoofd het trainingskamp verlaten."

Met deze vier afvallers is de selectie die wel naar het EK gaat zeker. Dit zijn de 23 namen: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Kahlid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Klaas Jan Huntelaar (Schalke’04), Luuk de Jong (FC Twente), Nigel de Jong (Manchester City), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuyt (Liverpool), Joris Mathijsen (Málaga), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Ron Vlaar (Feyenoord), Michel Vorm (Swansea City), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (8)

Reacties
LexHesterman | 26-05-2012 14:14 | Reageer

Dan maken we geen kans meer op een Europees kampioenschap

KasperHermans Rang: International| 26-05-2012 14:20 | Reageer

Gek genoeg heb ik deze vier voorspeld. Ondanksdat ik het niet wilde. Maar het zat er aan tekomen dat Van Marwijk nog maaréén verdedigend ingestelde spelerzou schrappen gezien de weinige opties die hijdaar nog over had. En na het redelijke optredenvan Willems tegen Bayern was exit Anita teverwachten. Lens en De Jong (hoezeer ik het hemhad gegund) zijn de twee logische. Mahereigenlijk ook. Het is een supertalent, maar metSneijder, Afellay, Van der Vaart en eventueelzelfs Van Persie op zijn plek... Tsja dan is erweinig perspectief

Gewijzigd op zaterdag 26 mei 2012 om 14:22.
Satioz Rang: Talent| 26-05-2012 14:43 | Reageer

Willems vond ik nog vrij zwak tegen Bayern, en dan speelde Bayern nog niet altijd even op zijn best. Op het EK zal hij vierkant worden overlopen, en dat kun je niet hebben, dat geldt ook voor standbeeld Bouma, kortom al twee spelers die er niet thuishoren, had je beter Anita kunnen behouden. En dat is echt niet omdat ik Feyenoord-supporter ben, want ook dan had ik ze graag weg zien gaan.

jvandermarck Rang: Semi-prof| 26-05-2012 15:00 | Reageer

Denk je echt dat Van Marwijk Willems als basisspeler heeft? Die jongen is als back-up van Schaars meegenomen, meer niet.

Satioz Rang: Talent| 26-05-2012 16:14 | Reageer

Alsof die als back-up al goed genoeg is, echt er zijn vast nog wel betere spelers binnen de selectie die ook nog op die positie kunnen, en anders had ik nog eerder anita er gedumpt als reserve dan een Willems.

Kella020 Rang: International| 26-05-2012 15:14 | Reageer

Lens, Maher en De Jong (helaas) verwacht. Anita had het naar mijn idee wel verdiend! Dat een Bouma nog mee mag vind ik een schande. Willems is er nog niet klaar voor, maar wel de enige echte linksback. Ach, BvM tempert zo wel een beetje de verwachtingen. Ook niet slecht!

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 26-05-2012 16:10 | Reageer

Lens en de Jong verwacht.
Voor Maher en Anita een keuze van Bert. Van Willems gaan we nog wat verwachten, let maar op.
Willems heeft goed gespeeld tegen Bayern en is beter als Anita en Middenvelders heeft Bert genoeg vandaar Anita niet.
Tegen Denemarken staat Willems Linksback.

Tijmen Rang: Landskampioen| 26-05-2012 17:10 | Moderator Reageer

Ik had deze vier afvallers ook al verwacht. Voor Lens ging het tussen Lens en Narsingh en viel de keuze, mede dankzij een erg goed optreden van Narsingh tegen Bayern, logisch op Narsingh. Siem de Jong was van alle middenvelders gewoon kwalitatief de minste. Voor Maher is de concurrentie te groot. Anita is ook gewoon niet goed genoeg, voor linksback zijn Schaars en Willems betere opties en op het middenveld is er voor hem te veel concurrentie. Logische keuzes dus van van Marwijk.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!