| Vergeten? | Registreer

Emanuelson: 'Bondscoach komt niet geloofwaardig over'

12 juni 2012 7:23 | Bron: Voetbal International
 

Urby Emanuelson werd tot zijn eigen verbazing niet opgenomen in de EK-selectie. Bondscoach Bert van Marwijk ziet in hem geen linksback en geeft de piepjonge Jetro Willems een kans. De middenvelder van AC Milan zat zich zaterdagavond dan ook te verbijten voor de televisie.

De oud-Ajacied vernam het nieuws via internet en kreeg pas twee dagen daarna tekst en uitleg van de bondscoach. "Het was een kort gesprek", aldus Emanuelson in gesprek met Voetbal International. "Ik liet het maar over me heen komen", zegt hij teleurgesteld.

De speler van Milan was even sprakeloos toen hij het nieuws vernam. "Wist even niet wat ik moest zeggen. Het maakte toch niet meer uit, want het besluit was al genomen. Ik was er echt door van slag. Het is niet dat ik mezelf al rijk rekende en zeker dacht dat ik naar het EK zou gaan. Maar dat ik op zo'n manier zou afvallen had ik echt niet verwacht."

Met de uitleg van Van Marwijk kon Emanuelson naar eigen zeggen maar weinig. "Hij zei dat ik te weinig linksback had gespeeld en dat er op het middenveld te veel concurrentie was voor mij. Tja, wat had ik dan moeten zeggen? Ik had het maar te accepteren. Maar het zijn niet de feiten."

"Ik zou volgens de bondscoach al tweeënhalf jaar niet meer als linksback hebben gespeeld. In werkelijkheid stond ik in mijn anderhalf jaar bij AC Milan regelmatig op die plek. De laatste twee wedstrijden van dit seizoen nog, tegen Bologna en Genoa. Het ging goed en ik gaf twee assists. Dus ja, wat had ik nou moeten zeggen op de uitleg? Ik kán er zo weinig mee."

Jetro Willems is nu de eerste man op de linksback. Zijn stand in is Stijn Schaars, ook geen echte linksback. En dat steekt Emanuelson. "Dan kom je op mij niet meer geloofwaardig over. Kijk, voor mij is het nu gewoon duidelijk. De bondscoach is niet van mij gecharmeerd. Van de voetballer Emanuelson, neem ik aan. Want ik zou niet weten wat ik als persoon verkeerd heb gedaan."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (13)

Reacties
Pieter Rang: Waterdrager| 12-06-2012 8:32 | Reageer

Een logische reactie van Emanuelson. Schaars heeft zelf aangegeven 'nul' ervaring te hebben op de linksbackpositie, dus vreemd is het wel om Urby als uitleg te geven dat hij de laatste jaren te weinig op deze positie heeft gespeeld. Het is altijd meer dan Schaars.

KasperHermans Rang: International| 12-06-2012 8:39 | Reageer

Inderdaad. Ik verwachtte eigenlijk nog een belletje. Heb ook meer linksback gestaan dan Schaars.

Kella020 Rang: International| 12-06-2012 9:25 | Reageer

Verwacht ook niet dat Schaars ook maar één minuut zal gaan maken op dit EK. Op het middenveld zullen VdV en Strootman eerder worden gebracht. Op linksback zal Bouma Willems nog eerder komen te vervangen.

Joey de Bruin Rang: Super talent| 12-06-2012 8:53 | Reageer

Denk je nou echt dat deze reactie een bijdrage zal hebben aan het succes van Oranje. Er komen alleen maar irritaties. Toch jammer dat zo'n jongen die de ego heeft om het te laten gaan en opnieuw te proberen voor het WK over 2 jaar. Hij kan het dus maar moeilijk verkroppen, anders begin je er niet over.

Overigens speelde Willems een uitstekend duel tegen Denemarken.

KasperHermans Rang: International| 12-06-2012 9:04 | Reageer

Net alsof dit quoteje daaraan zal bijdragen met alle onrust die er is. Daarnaast heeft Emanuelson direct na het afvallen nooit zijn hele verhaal vertelt, waarschijnlijk omdat het hem op dat moment even te hoog zat. Die journalisten zullen ook wel naar hem toegekomen zijn. Denk niet dat Urby een keer wakker, werd Derksen belde en zei: 'Hey Johan, die Van Marwijk he, die komt niet geloofwaardig over.'

Willems speelde inderdaad best lekker. Maar zijn back-up had natuurlijk Urby moeten zijn en niet Schaars.

Joey de Bruin Rang: Super talent| 13-06-2012 11:22 | Reageer

Nee het helpt mee aan de goede sfeer, deze uitspraak, wilde je zeggen zeker? Als iedereen de kolder in zn hoofd krijgt en dat soort dingen gaat roepen, dan gaat dat echt ten koste van de prestaties van Oranje.

KasperHermans Rang: International| 13-06-2012 23:18 | Reageer

Net alsof Sneijder vanmorgen de krant open sloeg en Schaars aantikte van: Hey, moet je zien wat Urby over je zegt.


Joh, van zo'n uitspraakje van Emanuelson over zijn terleurstelling krijgen ze echt niks mee daar binnen de groep.

Robert Rang: Legende| 12-06-2012 9:27 | Reageer

Ik vind hem er niet in thuis horen...

Kella020 Rang: International| 12-06-2012 9:36 | Reageer

Urby niet!? Heeft het prima gedaan bij Milan. Weliswaar niet op linksback, maar dat heeft Schaars ook niet gedaan. Van Bommel moet is ff plaats gaan maken, maar meneer de schoonvader houdt hem de hand boven het hoofd.

supportervanajax Rang: Teletekst supporter| 12-06-2012 9:46 | Reageer

Emanuelson heeft groot gelijk met zijn stelling dat van Marwijk ongeloofwaardig overkomt. Zijn voorkeur gaat uit naar het kliekje uit Brabant en Rotterdam. Ik heb het al eerder geschreven dat opa Bert een bloedhekel heeft aan alles wat uit Amsterdam komt. Daarnaast blijft hij volharden zijn geliefde schoonzoon ten koste van alles en iedereen opstelt. Je kunt zien dat deze omhooggevallen figuur over te top is. Als Nederland mogen verliest, dan moet de KNVB keihard ingrijpen door deze eigenwijze bondscoach te ontslaan. Vervolgen moet er een verbod komen dat aangetrouwde familieleden als van Bommel geselecteerd wordt in Oranje. Je ziet nu wat ervan komt.

Gewijzigd op dinsdag 12 juni 2012 om 09:51.
Kella020 Rang: International| 12-06-2012 10:07 | Reageer

Ik denk niet dat hij een hekel aan Ajax heeft. Wel dat-ie meer met Eindhoven en Rotterdam heeft. Maargoed, het is wel duidelijk dat hij spelers van Ajax alleen selecteert, als-ie er echt niet meer om heen kan: Van der Wiel, Stekelenburg voorheen. Het lijkt erop dat Ajax-spelers toch een stapje extra moeten doen. Anita heeft het natuurlijk uitstekend gedaan afgelopen jaar! Die had het verdiend om erbij te zijn.

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 12-06-2012 10:41 | Reageer

Hij is altijd nog beter als Schaars en Bouma samen en op 2 plaatsen inzetbaar.

Tijmen Rang: Landskampioen| 12-06-2012 16:51 | Moderator Reageer

Ik vond het ook raar dat hij er niet bij zat. Was mijn 1e linksback geweest, maar ik moet zeggen dat Willems het tot nu toe erg goed heeft gedaan.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!