| Vergeten? | Registreer

'Huntelaar international af bij aanblijven Van Marwijk'

21 juni 2012 10:44 | Bron: Algemeen Dagblad
 

Nu het Nederlands elftal uitgeschakeld is op het EK komen er steeds meer geluiden dat interne problemen de oorzaak waren voor het desastreus verlopen toernooi. Volgens NOS coryfee Jack van Gelder was het vooral Klaas-Jan Huntelaar die het de sfeer binnen het elftal verstoorde en die stelling wordt nu ondersteund door Henk Spaan.

De aanvaller van Schalke 04 kon het maar moeilijk verkroppen dat niet hij maar Robin van Persie de voorkeur kreeg in de spits tijdens het EK en zou tijdens de trainingen en het verblijf in het hotel continu geprobeerd hebben de boel op te stoken.

Henk Spaan noemde Huntelaar woensdag in zijn column 'het gezwel van Oranje' en schrijft dat twee bronnen de eerdere beschuldigingen van Van Gelder bevestigen: "Wat Jack van Gelder zei over Huntelaar (dat men op het punt stond hem weg te sturen), is het topje van de ijsberg, zei de ene. De andere meldde dat volgens hem Huntelaar niet meer zal worden geselecteerd, mocht Van Marwijk aanblijven."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (9)

Reacties
Kella020 Rang: International| 21-06-2012 10:47 | Reageer

Dat begrijp ik wel! Heeft nooit een eerlijke kans gekregen!

Lazy Rang: Wereldkampioen| 21-06-2012 11:08 | Reageer

Tja als hij degene blijkt te zijn die alles heeft verkloot mag hij wat mij betreft ook lekker thuisblijven in 2014! Dan liever Dost, of Ricky!

Kella020 Rang: International| 21-06-2012 11:42 | Reageer

Dat is waar. Wat de situatie ook is, iemand moet wel het teambelang voor ogen blijven houden. Van Wolfswinkel zou leuk zijn!

Pieter Rang: Waterdrager| 21-06-2012 13:50 | Reageer

Bij het volleybal is de stelling altijd heel duidelijk, misschien maar kopieren naar het voetbal. Landsbelang gaat voor het teambelang, teambelang voor het individueel belang. Van Marwijk laat het even op je inwerken.... doe er mee wat je wilt :)

boefmansje Rang: Wereldkampioen| 21-06-2012 14:00 | Reageer

M.a.w., Klaas-Jan vond zichzelf belangrijker dan het teambelang. Wegwezen dus, liever gewoon Van Persie, Robben en Huntelaar vervangen door minder getalenteerde spelers, die zich in ieder geval wel willen wegcijferen voor het team!

Kella020 Rang: International| 21-06-2012 14:13 | Reageer

Zeker weten? Van Persie, Robben én Huntelaar? Voor Maher, Narsingh en Van Wolfswinkel, ofzo? Dan weet je zeker dat je voorlopig geen prijs gaat pakken! :P

boefmansje Rang: Wereldkampioen| 21-06-2012 14:18 | Reageer

Denk jij dat we op deze manier wel een prijs gaan pakken dan? Robben gaat alleen maar voor eigen succes, Huntelaar gooit bommetjes als hij niet speelt, Van Persie wil net als bij Arsenal de enige grote meneer zijn.. op die manier heb je geen team en alleen als team kun je een prijs pakken. Dan kan je beter spelers als Narsingh opstellen en daar een team van proberen te smeden.

Kella020 Rang: International| 21-06-2012 16:25 | Reageer

Daar krijgen ze allemaal last van op den duur. Aan de bondscoach om die ego's klein te houden/krijgen.

styx72 Rang: Waterdrager| 21-06-2012 14:49 | Reageer

Het halve elftal zou van mij part vervangen mogen worden.
Ze hebben een te grote naam en denken dat ze god zijn en het wel eventjes zullen doen.
Plus nog wat rotte appels ertussen en zie hier het resultaat.
De bezem erdoor, er lopen genoeg andere goede spelers die nog echt willen voetballen.
Neem alleen Willems is, als hij zo nog 2 jaar doorgroeit staat hij er zeker.
en dat is maar 1 voorbeeld.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!