| Vergeten? | Registreer

Van Marwijk stopt als bondscoach Oranje

27 juni 2012 22:06 | Bron: Voetbal International | Auteur: Michel van Ballegooij
 

Bert van Marwijk stopt per direct als bondscoach van het Nederlands elftal. Na de teleurstellende resultaten op het Europees kampioenschap heeft de oefenmeester besloten om uit zichzelf op te stappen, dit meldt Voetbal International.

Van Marwijk bereikte in 2010 met het Nederlands elftal de finale van het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika, maar verloor in de finale van Spanje. Het succes kon men in Polen en Oekraïne niet evenaren, waarna de trainer heeft besloten om vrijwillig af te treden.

Tijdens de groepsfase werd er verloren van Duitsland, Portugal en Denemarken. Over een eventuele opvolger is nog niets bekend. In de media wordt onder andere de naam van Co Adriaanse genoemd, die clubloos is sinds zijn ontslag bij FC Twente.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (16)

Reacties
KasperHermans Rang: International| 27-06-2012 22:12 | Reageer

Zo die zag ik even niet aankomen. Misschien goed dat het gebeurt, hij heeft hoe je het wendt of keert toch de controle over de spelersgroep verloren. Benieuwd over zijn opvolger. Zeer benieuwd.

Benjamin Rang: Sterspeler| 27-06-2012 22:15 | Reageer

Ik zag het onderin beeld bij Spanje-Portugal, toch best onverwacht! Hoop op Ronald Koeman als trainer, ben niet zo gecharmeerd van Co.

fillyking Rang: Super talent| 27-06-2012 22:17 | Reageer

Zag het ook niet aankomen. Koeman wordt de opvolger in ieder geval niet, al hoopte ik daar wel op. Ben echt benieuwd, want over twee jaar moet er een team staan!

Benjamin Rang: Sterspeler| 27-06-2012 22:45 | Reageer

Waarom zou Koeman het niet worden dan? Ik zou Louis van Gaal proberen te lokken, haha!

fillyking Rang: Super talent| 27-06-2012 22:56 | Reageer

Koeman heeft vandaag nog aangegeven nog geen bondscoach te willen worden ;)

KasperHermans Rang: International| 27-06-2012 22:59 | Reageer

Een zin zegt weinig in het voetbal

fillyking Rang: Super talent| 27-06-2012 23:00 | Reageer

Alles kan in voetbal, maar ik denk echt dat hij zich wil richten op Feyenoord ;) Ruud Gullit is ook een keuze.

Kella020 Rang: International| 27-06-2012 23:48 | Reageer

Men meldde gister nog dat Bertje zou blijven! ;)

Kella020 Rang: International| 27-06-2012 23:47 | Reageer

Ik zou serieus voor Van Gaal gaan hoor!

Michel van Ballegooij Rang: Invaller| 27-06-2012 22:17 | Reageer

Verstandige keuze van Bert!

Lazy Rang: Wereldkampioen| 27-06-2012 22:38 | Reageer

Komt toch als een donderslag bij heldere hemel. Zeker nadat zowel van Marwijk als de KNVB eerst zei dat hij zou blijven. Ik vind het vooral jammer. vraag me ook af wie zijn opvolger moet worden... Suggesties?

KasperHermans Rang: International| 27-06-2012 22:45 | Reageer

Buitenlandse slag. Je mag het niet zeggen en het zal niet lukken, maar ik zou dolgraag Mourinho zien bij Oranje. Kan goed met sterallures omgaan (zie Real Madrid) en hij heeft al goede banden met Sneijder en Robben bijvoorbeeld.

Het is weer eens wat anders na acht jaar introverte coaches. Maar goed, realistisch gezien komt dat er niet van.

Kella020 Rang: International| 27-06-2012 23:48 | Reageer

Mourinho zou prachtig zijn, maar inderdaad niet haalbaar, waarschijnlijk!

Benjamin Rang: Sterspeler| 27-06-2012 22:57 | Reageer

Haha, dat zie ik ook zeker zitten, Mourinho.. Of Guardiola? Ook goed in sterren paaien!

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 28-06-2012 10:59 | Reageer

Zeer verstandige keuze van Bert want dit kan tóch zo niet door blijven
gaan en een andere Coach heeft ook weer andere ideeën.
Nou Louis hier is je kans en laat jij het dan maar eens zien.

MiezPSV Rang: Semi-prof| 28-06-2012 11:12 | Reageer

een nieuwe man aan het roer kan nooit kwijt, ook de KNVB moet naar zichzelf blijven kijken met t ook op aankomend WK



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!