| Vergeten? | Registreer

'Europese top volgt Feyenoorder Clasie'

15 oktober 2012 23:39 | Bron: The Mirror | Auteur: Benjamin Hagen
 

De scouts van Tottenham Hotspur, AS Roma en Juventus zijn de laatste tijd volgens The Mirror meermaals naar Nederland afgereist. De gerespecteerde Engelse krant schrijft namelijk dat de topclubs de verrichtingen van Feyenoorder Jordy Clasie nadrukkelijk volgen.

Voornamelijk Tottenham zou interesse hebben in Clasie, die momenteel met het Nederlands elftal in Roemenië verblijft voor het WK-kwalificatieduel tegen de Roemenen. De spelverdeler brak vorig seizoen verrassend door bij Feyenoord na een jaar ervaring op te hebben gedaan bij degradant Excelsior.

Zijn stabiele spel heeft nu dus hoge ogen gegooid in de Europese top. Tottenham hoopt Clasie in januari voor zo'n zeven miljoen euro weg te kunnen kapen uit Rotterdam. Het alternatief is Patrick Hermann van Borussia Mönchengladbach. Ook Senad Lulic van Lazio Roma wordt bekeken door scouts van de equipe van trainer André Villas-Boas.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (10)

Reacties
AFCA020 Rang: Vedette| 16-10-2012 10:05 | Reageer

7 MILJOEN?!?!?! Geintje zeker?
Of heeft hij een contract tot 2032 die afgekocht moet worden? :P
Ze worden steeds gekker in de voetballerij, als je voor dit soort mensen al 7 miljoen neerlegd, is het hek echt van de dam.... :S

Goeie voetballer voor feyenoord hoor maar 4 is zeker wel de max voor deze jongen en dan heb je al mazzel als iemand dat over zou hebben

Ajax Rang: Amateur| 16-10-2012 15:41 | Reageer

4 miljoen voor een talent, international en de aanvoerder van Feijenoord? Dan ben ik het eerder eens met 7 miljoen.

Feijenoorders zullen zeggen: '7 MILJOEN?!?!?! Geintje zeker? Eerder 15-20 miljoen.'

Ik vind dus dat 7 miljoen een redelijke prijs is, maar ik zat eerder aan 10 miljoen te denken, zonder Ajax bril op.

AFCA020 Rang: Vedette| 17-10-2012 10:17 | Reageer

Nee man! Ik heb ook geen AJAX bril op, maar deze prijzen rijzen de pan uit!
7 miljoen voor iemand die nog niets bewezen heeft is veelste veel.

Deze jongen is al 21, heeft nog niets bewezen, heeft nooit op een internationaal niveau geacteerd, ja 2x met oranje, maar toen wist hij niet te overtuigen. Althans niet op een manier die zo'n bedrag rechtvaardigt.
Leg dit bedrag naast bijvoorbeeld een bedrag dat vitesse betaalde voor Janssen dat veel meer had bereikt al.
Maar goed, 7 miljoen is erg veel, 10 miljoen al helemaal, haha en 15 tot 20 miljoen wat die supporters willen is sowieso buiten proportioneel en belachelijk!!!

Ik zo het totale wanbeleid vinden als AJAX hem voor 7 miljoen zou willen halen of een vergelijkbare jongen.
4 miljoen max. en als iemand dat zou willen betalen kunnen ze de champagne ontkurken.
Als ze zo achterlijk blijven doen krijgen ze straks weer een gevalletje als de guzman die zo weg loopt.

Maar je ziet aan bijvoorbeeld een castaignos die ook voor een exorbitant bedrag verkocht werd, uitblinken bij een club als feyenoord betekent niet dat je succes heb en al helemaal niet dat je zoveel moet neertellen voor iemand die niks bereikt heeft.
Drenthe zelfde verhaal, ook veelste veel voor gekregen, nu zonder club. Ik snap feyenoord en hun supporters wel natuurlijk dat ze dit soort achterlijke bedragen fantastisch vinden maar het gaat helemaal nergens over, als je het over dit soort spelers hebt. En ZEKER niet de europese top

KasperHermans Rang: International| 17-10-2012 10:29 | Reageer

Clasie met Janssen vergelijken is onzin. Janssen kan nog 3-4 jaar mee, Clasie nog 15 en heeft doorverkoopwaarde. Sowieso kosten transfers naar het buitenland meer dan binnenlandse.
Drenthe is natuurlijk wel overbetaald, dat kan niemand ontkennen. Jongen is na drie mooie scharen op een jeugd EK overgehyped tot en met en naast zijn schoenen gaan lopen.

janplan Rang: Super talent| 17-10-2012 10:58 | Reageer

Wat Drenthe betreft: helemaal waar. Maar als mijn zoon een dergelijke kans zou krijgen, zou ik hem ook aanraden om die kans te pakken. Voor hetzelfde geld schoppen ze je een dubbele beenbreuk en is je cariere voorbij. Dan is het toch prettiger met 20 miljoen op je bankrekening.
Drenthe kun je wat mij betreft ook niets kwalijk nemen, behalve dan dat hij af en toe zijn mond los doet waar alleen maar onzin uitkomt. Nee, die randdebiel bij Real Madrid die hem destijds heeft gekocht, ie moeten ze opsluiten nin een inrichting en de sleutel ver weg gooien.

KasperHermans Rang: International| 17-10-2012 11:09 | Reageer

Zijn transfer neem ik hem ook niet kwalijk, zeker vanuit zijn situatie (een redelijk arme familie), maar hij had alles er omheen wel beter kunnen doen, zijn hele voorkomen. Volgens mij ging hij ook echt geloven dat hij die transfer waard was, zonder dat hij ook maar iets heeft laten zien. Dat is de fout geweest.

janplan Rang: Super talent| 17-10-2012 10:53 | Reageer

Jansen en Clasie = Appels en peren. Zoveel heeft Jansen natuurlijk niet gepresteerd. Bij Twente 1 heel goed jaar, daarvoor 120 jaar Vitesse en eigenlijk niets bereikt, na Twente bij AJAX ook niets bijzonders laten zien, tenzij je al tevreden bent met 2 of 3 mooie pases per wedstrijd. Voor een binnenlandse tranfer zou 7 miljoen voor Clasie belachelijk zijn. Maar internationaal en zeker in Engeland wordt voor spelers met een glazen oog, gehoorbeschadiging en twee houten poten ook al meerdere miljoenen betaald. Ondanks dat vind ik ook in het geval van Clasie 7 miljoen veel te veel en zou ik als ik Feijenoord was er een mooie strik omheen doen en zelf wegbrengen. Clasie is denk ik nu al aardig op zijn top en zal niet veel beter meer worden, alleen meer ervaring krijgen. Maar goed , de hele voetballerij is de afgelopen 20 jaar helemaal doorgeslagen wat die bedragen betreft en ook die salarissen. Dus ik zou zeggen, Clasie veel plezier in Tottenham.

AFCA020 Rang: Vedette| 17-10-2012 11:33 | Reageer

Nee ik weet dat Janssen en Clasie niet helemaal te vergelijken zijn, maar ik bedoel alleen te zeggen als de ene middenvelder met 46 europese wedstrijden waaronder een respectabel aantal in de Champions League en met ook nog eens vanaf 2006 interland ervaring slechts 600 ton waard is, terwijl hij makkelijk basis had kunnen spelen bij de grootste club van de BeNeLux... en de ander gewoon nooit op een hoger niveau heeft gespeeld als feyenoord en dus geen europese ervaring (behalve een voorrondetje), met slechts anderhalve interland waarin niet eens bleek dat hij absoluut een hoger niveau aan kan, en die (zoals je zelf terecht zegt) al zijn top heeft bereikt 7 miljoen waard is, die verhoudingen liggen totaal scheef in mijn optiek.

7 miljoen voor zo'n speler gaat helemaal nergens over

Ajax Rang: Amateur| 17-10-2012 15:14 | Reageer

Ik vind ook dat ze zijn doorgeslagen met prijzen. 7 miljoen is natuurlijk te veel, maar als je kijkt naar een andere tranfers waarbij een speler matiger is dan Clasie dan vind ik 7-10 miljoen een erg goed bedrag.

En meestal zijn talenten rond de leeftijd van 21 niet goedkoop.

Maar als je dan kijkt naar Narsingh (ook talent en international) voor 4 miljoen naar PSV dan kan ik mij best in jou mening vinden.

AFCA020 Rang: Vedette| 18-10-2012 9:29 | Reageer

Ja ik vind, vanuit de verkopende partij gezien 7 tot 10 miljoen een fantastisch bedrag haha, ik bedoel het is maar wat de gek er voor geeft.
Maar als kopende partij zou ik mijn 10 miljoen liever nuttig en beter besteden.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!