| Vergeten? | Registreer

Koeman blijft tot 2014 trainer van Feyenoord

5 december 2012 10:47 | Bron: Feyenoord
 

Feyenoord en Ronald Koeman hebben overeenstemming bereikt over het verlengen van het contract van de oefenmeester. Woensdagochtend maakten de Rotterdammers bekend dat Koeman tot 1 juli 2014 in dienst van de club zal zijn.

De Zaandammer, sinds 2011 in dienst bij Feyenoord, heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat de club met beperkte middelen toch goed wist te presteren. Onder zijn bewind braken veel jeugdspelers door en werden spelers met te hoge salarissen uit het kasboek verdreven. Dit was voor Feyenoord de voornaamste reden om het komende zomer aflopende contract open te breken en te verlengen.

"Vanaf het eerste moment was duidelijk dat zowel Ronald als wij hetzelfde voor ogen hadden: een verlenging met nog eens een jaar', laat technisch directeur Martin van Geel op de site van de Rotterdammers weten. "Als je allebei wilt en ook nog eens hetzelfde blijkt te denken over wat voor beide partijen goede voorwaarden zijn, kan het opeens heel snel gaan."

Ook de oefenmeester zelf is blij dat hij nog een jaar het team onder zijn hoede heeft. "Ik heb al meermalen gezegd dat ik het hier bij Feyenoord ontzettend naar mijn zin heb. Omgekeerd heeft ook de clubleiding openlijk aangegeven en laten blijken graag langer met mij door te willen. Dan is er dus weinig om ingewikkeld over te doen", aldus Koeman.

Ook de contracten van talenten Jean-Paul Bo√ętius werden eerder deze week verlengd."Het is al met al een hectisch maar mooi weekje zo", zei een opgewekte Van Geel. "Ik ben er van overtuigd dat we op deze manier hele belangrijke stappen hebben gezet om niet alleen de rest van dit seizoen, maar ook de jaargang 2013-2014 vol vertrouwen tegemoet te kunnen zien."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (16)

Reacties
Feyrofer | 05-12-2012 10:55 | Reageer

Elftal en staf voor volgend seizoen alweer in orde nu alleen de Vrij nog en een spits en dan zouden we echt om de titel kunnen meedoen... Al doe je dat nu eigenlijk ook al als je maar op 4 punten staat,en je hebt op papier de moeilijkste seizoenshelft al gehad met Utrecht,PSV,Vitesse en Twente uit... Ja kan nog wel eens een hele verrassende wending krijgen dit seizoen ;-)

AFCA020 Rang: Vedette| 05-12-2012 11:10 | Reageer

Voor nu lijkt het mooi nieuws voor feyenoord, maar ik ben toch altijd huiverig met die koeman. Bij AJAX en psv begon hij ook goed, net als dat hij nu aardig begint (prijzen blijven nog uit net als Europees dus goed is het zeker nog niet maar stuk beter als wat feyenoord hiervoor liet zien), maar op de een of andere manier bezit koeman de gave om een mooi fundament opeens kapot te maken en vervolgens te vertrekken en een club in brand achter te laten.
Dat is wel iets waar feyenoord voor moet waken. Ze hadden beter afscheid kunnen nemen met mooie herinneringen denk ik. Voor weerszijde.

Maar goed verder schat ik je wel iets te positief in. Ik gun het je van harte daar gaat het niet om, maar feyenoord moet niet zo omhoog kijken. Nu zijn ze niet meer de enige die 100% kunnen concentreren op de competitie, ook Az en psv zijn uitgevoetbald in Europa. Verder is AJAX toch nog wel een stapje te hoog voor feyenoord, misschien als ze beetje mazzel hebben dat Bony vertrekt bij Vitesse?
Of er moet zich net als vorig jaar een situatie voor gaan doen waarbij de tegenstander hoopt te verliezen om zo voor zichzelf een betere uitgangspositie te creeren (heerenveen).
Maar verder zie ik feyenoord niet veel hoger komen.
En 4 clubs inhalen is voor feyenoord ook wat te veel denk ik.

Ik snap je hoop wel, maar zou me er niet blind op staren, want het is natuurlijk geen realiteit

Feyrofer | 05-12-2012 11:34 | Reageer

Nogmaals we speelden Europees en gaan nu ook op zeker Europa in das dus 2e x in 2jaar Koeman beleid...

AFCA020 Rang: Vedette| 05-12-2012 13:56 | Reageer

Tsja misschien kom je dit jaar wel de voorronde Europa League door om dan Europees te kunnen spelen, dat zal de toekomst uitwijzen.
Maar tot die tijd speel je GEEN Europees.
Je hebt geen deelgenomen aan een van beide officiele toernooien. Niet in die voor kampioenen en niet in de Europa League.

Goed voorbeeldje misschien dat je het dan eens gaat begrijpen. Nee wacht ik geef er wel 2.

De Champions League hymne hoor je niet in de voorronde, net zo min als dat het logo op de middencirkel ligt. Dat geldt allebei ook voor de Europa League. Die toernooien zijn namelijk nog niet begonnenm, je moet je dan nog kwalificeren voor Europees voetbal namelijk.

Ander voorbeeld: Dudelange, die de afgelopen 12 jaar 10x kampioen van Luxemburg werd, heeft NOG NOOIT Europees gespeeld volgens de UEFA (ga maar zoeken op de website), want ze worden steeds in de kwalificaties uitgeschakeld en dat telt dus NIET mee!

hoop dat je het nu eindelijk begrijpt. Het is niet lullig bedoeld, niet kleinerend en niet minderwaardig, maar je hebt gewoon volgens feiten al jaren geen Europees gespeeld.
En dat geeft toch ook helemaal niks om dat toe te geven?

Waarom denk jij dat ze wel Europees hebben gespeeld dan? Ik kan begrijpen dat het zo aanvoelt na zo'n periode, en snap dat die wedstrijden hartstikke leuk zullen zijn om mee te maken, maar je hebt het niet tot Europees voetbal geschopt.
Ik wil wel graag jouw visie weten, want een goede discussie moet mijns inziens altijd mogelijk zijn

Feyrofer | 05-12-2012 15:05 | Reageer

Ze hebben gewoon Europees gespeeld zwam nou niet uit je nek man voorronde is gewoon officiële wedstrijd maar laat maar verder we zien aan t eind van t seizoen wel wie de betere is... En zet mijn geld iig op Feyenoord doei

Feyrofer | 05-12-2012 15:16 | Reageer

Jij wou zeggen dat dynamo kiev uit Flevoland komt zeker? Dan heb je idd gelijk is geen Europa net zoals Praag in Zeeland ligt natuurlijk ja sorry topografie is niet helemaal mijn ding :s

Feyrofer | 05-12-2012 11:36 | Reageer

En Ajax is geen stapje te hoog voor Feyenoord heb je de laatste 2 jaar zelf ook wel gezien mag ik toch hopen waren zowel uit als thuis de betere ;-) maar zullen zien...

AFCA020 Rang: Vedette| 05-12-2012 13:42 | Reageer

Dit jaar trouwens sowieso niet, ook al hadden wij zware wedstrijd tegen City in de benen. We hadden gewoon moeten winnen natuurlijk.
Vorig jaar wel, maar dat had alles te maken met de instelling. Er werd zo gedaan van oh we winnen wel.
Spelers hadden het alleen maar over 3-0, 4-0, 4-1.... de laksigheid droop er vanaf, waardoor je slechts gelijkspeelde.
Daarna die uitwedstrijd in de kuip waar toch wel scheidsrechterlijke dwaling aan de basis lag voor een uiteindelijke overwinning.Dat was natuurlijk nooit een penalty, dat kan zelfs jij niet ontkennen haha :p
Maar goed ondanks dat toch ruim kmapioen dus maakt me niet veel uit. Klassieker is niet de wedstrijd van het jaar, daar zijn er 34 van. Of je nou tegen feyenoord of Willem II speelt, je moet altijd winnen.

Ik denk dat AJAX wel een stapje te hoog is.
Zelfde voorbeeld: Den Bosch verslaat twente in de knvb beker, dan is Den Bosch toch niet van een hoger niveau dan twente?
Heracles, Ado en feyenoord spelen gelijk tegen AJAX, dan zijn ze toch niet gelijk beter of gelijkwaardig?
Dat is echt scorebord journalistiek

Feyrofer | 05-12-2012 15:01 | Reageer

Jij vertelde van de week Ajax is beter als celtic en die winnen van Barcelona dus winnen wij van Madrid... Maar we hebben evenveel punten dus maken beiden evenveel kans niets meer niets minder...

AFCA020 Rang: Vedette| 05-12-2012 15:15 | Reageer

Als je me quoteert moet je het goed doen, jij zei Ajax een kans tegen Madrid waarop ik zei, hoezo het kan altijd want zelfs Celtic wint van Barcelona. (En het feit is dat Ajax hoger op de ranking staat). Toen zei jij weer: nou ik schat Celtic wel hoger in dan Ajax als ze tegen mekaar spelen vanwege hun inzet.
Waarop ik jouw weer van repliek diende door te zeggen dat Ajax dit seizoen 4-0 won zonder in de sterkste opstelling te staan

AFCA020 Rang: Vedette| 05-12-2012 15:15 | Reageer

Dus wel goed doen als je mij woorden in de mond legt aub

AFCA020 Rang: Vedette| 05-12-2012 15:17 | Reageer

Moest zijn GEEN kans trouwens

AFCA020 Rang: Vedette| 05-12-2012 15:19 | Reageer

Verder is ook je kans berekening niet correct, feyenoord heeft zelfs puur feitelijk gezien een kleinere kans dan AJAX omdat je lager staat en ons eerst nog voorbij zien te komen. Dus dat is ook al niet weer

Feyrofer | 05-12-2012 15:27 | Reageer

Je hebt gister kunnen zien wie der gelijk had iig geen kans... En kan je er wel van alles bijhalen maar is feit en idd niemand maakt er kans uit nl. En nee hoor we maken meer kans. Moeten nl nog tegen jullie spelen dis zijn zeker 3 punten ;-) zo toedels.

AFCA020 Rang: Vedette| 06-12-2012 10:05 | Reageer

Nee dat klopt ook en het is zeker geen schande tegen Madrid, maar er is altijd een kans.
Zoals je zei: 100x spelen verlies je 95x. Dus de kans is er altijd dat het een keer een van die andere 5 potjes is.

Haha ik help het je hopen jongen, ik bewonder je optimisme wel moet ik zeggen ;-)
Maar als je het niet heel erg vind voel ik nog geen paniekaanvaltje opkomen :p
Feyenoord gaat net als psv weggetikt worden in de Amsetrdam ArenA.
Onneembare vesting ;)

StephanVDV Rang: Aankomend talent| 05-12-2012 16:44 | Reageer

Zo zouden meer clubs te werk moeten gaan, als het fout gaat voorkom je dan ook eventuele giga-afkoopsommen zoals bijv bij Chelsea steeds het geval is.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!