| Vergeten? | Registreer

Burgemeester: 'AZ - Ajax om half een of anders geen wedstrijd'

17 januari 2013 18:05 | Bron: RTV Noord-Holland
 

Voor het uitduel van Ajax bij Vitesse voor de beker is onlangs een oplossing gevonden, maar er is nu een andere uitwedstrijd van de Amsterdammers die in het geding komt. De burgemeester van Alkmaar, Piet Bruinooge, wil namelijk niet dat de thuiswedstrijd van AZ tegen Ajax om 14:30 begint.

Bruinooge ziet het duel als een risicowedstrijd en heeft de KNVB per brief laten weten dat het geplande aanvangstijdstip vanwege de openbare veiligheid niet acceptabel is. Afgelopen seizoen kwam er tijdens de KNVB-bekerwedstrijd Ajax - AZ namelijk een man het veld op die AZ-keeper Esteban torpedeerde. "Ik had onopgemerkt een Kalashnikov onder mijn jas naar binnen kunnen dragen”, zo chargeert Bruinooge zelfs.

Het duel was aanvankelijk om half een ingepland. Maar omdat de Amsterdammers de enige ploeg zijn die nog Europees spelen na de winterstop besloot de KNVB de wedstrijd twee uur op te schuiven om de ploeg van Frank de Boer iets meer rust te gunnen na het thuisduel tegen Steau Boekarest.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (8)

Reacties
KasperHermans Rang: International| 17-01-2013 18:26 | Reageer

Wat een gedoe zeg en een beetje zwak ook. Omdat de ArenA niet goed controleert moet de wedstrijd in Alkmaar naar voren? En dat hele showtje om twee uurtjes. Zoals een Feyenoord-coach ooit zei: 'Kein gelul, fussball spielen'

Michel van Ballegooij Rang: Invaller| 17-01-2013 18:28 | Reageer

Half 1 of half 3. Als iemand kwaad in de zin heeft maakt het niet uit hoe laat de wedstrijd gespeeld wordt.

Kella020 Rang: International| 17-01-2013 18:51 | Reageer

Precies. Wat een vent, die burgemeester. Daarnaast is er nooit echt sprake van een gespannen sfeer tussen Ajax en AZ. Dus, vanwaar de commotie...

MW1987 Rang: Ballenjongen| 18-01-2013 2:40 | Reageer

Wat een slap gezeur zeg van die burgemeester. 'AZ - Ajax om half een of anders geen wedstrijd'. Het is niet te hopen dat de KNVB zich door dergelijk gedrag laat intimideren. Zou erg zwak zijn. En als meneertje niet wil dat de wedstrijd om half 3 wordt gespeeld, de drie punten gewoon naar Amsterdam lijkt me dan toch ?

En vind het ook erg vreemd dat het om half 1 geen risicowedstrijd is en 2 uurtjes later wel. Waar hebben we het over ? De wedstrijd is 17 maart.. tijd genoeg dus om de veiligheid in Alkmaar te waarborgen.. voor zover dat nodig is..

AFCA020 Rang: Vedette| 18-01-2013 16:06 | Reageer

17 feb ;)

MW1987 Rang: Ballenjongen| 18-01-2013 16:15 | Reageer

en toch is t 17 maart, je bracht me wel aan het twijfelen vanwege m'n late post ! Maar ik was nog scherp :)

AFCA020 Rang: Vedette| 18-01-2013 16:27 | Reageer

Haha ja dat dacht ik eerst ook eigenlijk, maar omdat ze hier in dit stuk refereren aan de thuiswedstrijd met steau (donderdag 14 februari) leek het mij logischer dat ik (en jij) het dan fout hadden en het toch 17 februari moest zijn.....


hahahah Maar niet dus :p

AFCA020 Rang: Vedette| 18-01-2013 16:08 | Reageer

Die "Kalashnikov" wilde hij dan zeker via zn "Bruine-oogje" naar binnen smokkelen?

Wat een vent zeg



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!