| Vergeten? | Registreer

Van Rhijn: 'Scheidsrechter voelde de wedstrijd niet aan'

21 januari 2013 9:07 | Bron: De Telegraaf
 

Ricardo van Rhijn werd zondagmiddag in de Klassieker na een uur spelen met een rode kaart van het veld gestuurd. De rechtsback van Ajax had zijn handen vol aan Jean-Paul Boëtius en dat kostte hem uiteindelijk twee gele kaarten. Na afloop had Van Rhijn weinig goede woorden over voor arbiter Pol van Boekel.

"Ik ben blij met de overwinning, maar baal dat ik mijn eerste klassieker in de ArenA niet heb kunnen uitspelen", aldus Van Rhijn. "Na de uitwedstrijd was ik erop gebrand om goed te spelen tegen Jean-Paul Boëtius. En dat ging in het begin ook redelijk. In de tweede helft had ik het twee keer wat handiger moeten doen."

"Misschien had de scheidsrechter ook last van de zenuwen", vervolgt de verdediger. "Het was een onterechte tweede gele kaart, er was op dat moment geen contact. Ik had ook niet het gevoel dat hij voor een strafschop floot, dacht aan een schwalbe. Boëtius viel en dat heeft hij goed gedaan… Hij (Van Boekel, red) voelde de wedstrijd niet aan, gaf veel te snel en veel te veel kaarten en dat pakte niet goed voor ons uit. Ik was blij dat mijn ploeggenoten de overwinning eruit sleepten", besluit Van Rhijn.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (11)

Reacties
Chefke Rang: Amateur| 21-01-2013 10:03 | Reageer

Je liet je vooral veel te makkelijk passeren - en dat was niet voor het eerst na rust - naar de scheidsrechter wijze heeft dan niet veel nut, al ben je uiteindelijk vooral genaaid door Boëtius.

Kella020 Rang: International| 21-01-2013 11:14 | Reageer

Boëtius had zelf ook geel moeten krijgen na twee overtredingen in tien seconden. De scheids dacht wel heel erg met Feyenoord mee...

MBB | 21-01-2013 13:12 | Reageer

Eens, Boetius had minimaal geel moeten krijgen voor die twee schandalige overtredingen na elkaar. Misschien wel al eerder voor de schwalbe met de penalty. Was er überhaupt geen. Wel moet Van Rhijn niet zeuren. Als de scheids rood had gegeven ipv zijn eerste gele kaart, was het wellicht wat zwaar, maar had gekund...

AFCA020 Rang: Vedette| 21-01-2013 17:14 | Reageer

Ik werd ook gek van die van boekel, wat leverde die man een wanprestatie.
Hij meette echt met 2 maten

Chefke Rang: Amateur| 21-01-2013 18:42 | Reageer

Ja Van Boekel floot niet zijn beste wedstrijd, maar dan mag ik wel zeggen dat Van Rhijn het eerste kwartier na rust aardig overlopen werd.

AFCA020 Rang: Vedette| 22-01-2013 9:17 | Reageer

klopt helemaal

DouweVeen Rang: Supporter| 21-01-2013 11:19 | Reageer

Bij vrijwel iedere duikeling van een Feyenoorder greep de scheids naar zijn fluitje, het was echt beschamend.

MW1987 Rang: Ballenjongen| 21-01-2013 13:19 | Reageer

Ik vond de scheids vrij kinderachtig fluiten, voor kleine overtredingen. Laat gewoon lekker doorvoetballen, is leuker om naar te kijken en dat doet de wedstrijd alleen maar goed. Verder was het absoluut geen penalty, Boetius liet zich gewoon vallen naaide van Rhijn een 2e gele kaart aan.

Venz Rang: Amateur| 21-01-2013 13:44 | Reageer

Van rhijn kwam eerder in de wedstrijd goed weg, 2e gele kaart was waar ie em kreeg niet terecht , maar had al eerder weggestuurd moeten worden.

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 21-01-2013 16:31 | Reageer

Over Respect gesproken:
Rouwband op het veld gooien na de Rode kaart

AFCA020 Rang: Vedette| 21-01-2013 17:16 | Reageer

Oh ja hoor, alsof Van Rhijn dacht:
Meneer Schoevaart is overleden, daar heb ik maling aan dus gooi die band op de grond!

Doe niet zo raar joh....



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!