| Vergeten? | Registreer

Pieters accepteert schikkingsvoorstel van vier duels

21 januari 2013 13:40 | Bron: Voetbal International | Auteur: Michiel Weerdhof
 

Erik Pieters heeft van de KNVB een schikkingsvoorstel voor vier wedstrijden schorsing gekregen, waarvan één voorwaardelijk. De linksback die na een maandenlange blessure zijn rentree maakte pakte een rode kaart in het thuisduel met PEC Zwolle. Pieters accepteerde de schorsing zonder tegenstribbelen.

Na een charge van achteren op Fred Benson kon Pieters inrukken richting de kleedkamer. Onderweg botvierde de verdediger zijn frustratie op een glazen deur door er dwars doorheen te slaan. De gefrustreerde en onfortuinlijke Pieters liep daarbij enkele nare verwondingen op aan zijn arm, waardoor hij de komende weken sowieso niet kan spelen.

Pieters is inmiddels geopereerd en zal waarschijnlijk zes weken moeten toekijken. De international zal ook nog door de clubleiding van PSV bestraft worden, maar deze straf zal intern besproken worden. Ook zal Pieters maandag nog zijn excuses aanbieden wegens zijn agressieve reactie na de rode kaart.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (11)

Reacties
AFCA020 Rang: Vedette| 21-01-2013 14:22 | Reageer

Vind eigenlijk dat ze die schorsing na zijn herstel in moeten laten gaan, nu is het geen straf

Kella020 Rang: International| 21-01-2013 17:19 | Reageer

Exact. Dit heeft niks meer met straffen te maken.

Chefke Rang: Amateur| 21-01-2013 18:44 | Reageer

Ik vind het vooral show van de KNVB. Ze weten dat Pieters er zes weken uitligt, dus nu kunnen ze met een zware straf komen zodat het net lijkt alsof ze heel erg tegen dit gedrag zijn.

Durf te wedden dat als Pieters er een gewone snee aan overhad gehouden, dat hij dan voor maximaal twee duels geschorst was.

AFCA020 Rang: Vedette| 22-01-2013 9:08 | Reageer

Ik vind dat ze hem eerst moeten laten herstellen (voor eigen kosten natuurlijk, niet betaald door psv, een sponsor of de verzekering), vervolgens moet psv hem in dat catarina ziekenhuis (zo heet die toch?) 2 weken lang mee laten lopen op de oncologie afdeling (als straf voor het gebruiken van het K woord), daarna mag psv hem zwaar straffen voor datgene wat hij gedaan heeft (iedere psv supporter zou een stadionverbod voor het leven krijgen...), vervolgens op uitnodiging van de knvb maar even die clinics volgen van ZONDER RESPECT GEEN VOETBAL en daarna heeft hij wat mij betreft genoeg gebloed want iedereen verdient een 2e kans.

Maja dan is maar de vraag hoe advocaat en van gaal er mee omspringen, zeker laatst genoemde zal het niet zo op het K-woord hebben. Laatsgenoemde zal dit soort jongens ook zeker niet als uithangbord voor de knvb willen hebben denk ik.
Maar goed ook hierin vind ik dat een ieder een 2e kans verdient alleen ben ik benieuwd of een principieel man als van gaal er net zo over denkt

Latjepsv | 21-01-2013 20:17 | Reageer

Wat kunnen jullie een hoop onzin vertellen zeg die rode kaart heeft helemaal niks met zijn reactie en zijn wond te maken ik vind zelfs 3 wedstrijden teveel voor zo,n overtreding en voor zijn reactie is het aan PSV om hem verder te straffen met een geld boete of zo.

MW1987 Rang: Ballenjongen| 21-01-2013 20:26 | Reageer

Nog een beetje gefrustreerd van het weekend ? Het gaat er gewoon om dat Pieters 6 weken geblesseerd is, dus niks van zijn schorsing merkt. Dus heeft schorsen geen zin. Snapte je al wel denk ik maar leg het nog maar een keer uit.

AFCA020 Rang: Vedette| 22-01-2013 15:00 | Reageer

Haha lijkt er wel op idd wat die frustraties betreft :p

Latjepsv | 21-01-2013 21:11 | Reageer

Dus als hij dit seizoen niet meer in aktie kan komen moet hij volgend seizoen de eerste 3 wedstrijden geschorst worden volgens jullie???
Zou ook een beetje raar zijn toch

MBB | 21-01-2013 22:37 | Reageer

En ook niet te controleren. Dus een beetje onzin van mijn mede Ajacieden. Dan zeg je als club dat hij gezond is en kan spelen, terwijl hij nog niet hersteld is. Overtreding was fors, en zeker rood. Over de straf van 4 wedstrijden weet ik het zo net niet. Maar zoals gezegd, heeft het door zijn zelf toegebrachte blessure, toch alleen een symbolische waarde.

AFCA020 Rang: Vedette| 22-01-2013 9:09 | Reageer

Is het ook niet, dat begrijp ik wel, maar je snapt me punt.
Verder vind ik het stappenplan zoals ik het bovenin uitdacht wel goed genoeg

AFCA020 Rang: Vedette| 22-01-2013 9:12 | Reageer

Zie mijn oplossing hierboven. Ik snap dat het haast niet te doen is om hem later te straffen. Maar na zo'n schandalige charge met daarbovenop nog eens dit hersenloze gedrag, denk ik dat het goed is om hem flink aan te pakken.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!