| Vergeten? | Registreer

Update: Ajax bevestigt komst Cuenca officieel

31 januari 2013 22:58 | Bron: Ajax | Auteur: Stephan van der Vrande
 

Zelfs bij het uitblijven van de komst van Filip Djuricic, lijkt Ajax zich alsnog te versterken voor het sluiten van de transfermarkt. Barcelona-aanvaller Isaac Cuenca zou in Amsterdam zijn met zijn zaakwaarnemer om te praten over een overstap. Die stap is waarschijnlijk tijdelijk van aard.

De geruchten over Amsterdamse interesse in de vleugelspits deden al vaker de ronde. In de zomer zou er al sprake zijn van een overgang, maar toen wilde Tito Vilanova hem bij Barcelona houden. Speelminuten bleven vervolgens uit, mede door een blessure die Cuenca maandenlang aan de zijlijn hield.

In totaal hield die kwetsuur hem acht maanden zoet. De Catalanen hopen dat hij nu weer ergens ritme op kan doen. Volgens El Mundo Deportivo vindt de club Ajax de beste optie voor de speler, door de voetbalfilosofie die ook bij Barcelona gehanteerd wordt.

Update: Inspraak Overmars kreeg Cuenca om de tafel 31-01-2013 - 18:33
De contacten met Cuenca zijn volgens El Mundo Deportivo pas donderdagochtend weer nieuw leven ingeroepen. Aanvankelijk verkocht de aanvaller een simpel 'nee' aan de Amsterdammers, maar volgens de sportkrant haalde het verhaal van Marc Overmars hem toch over om tot onderhandelingen over te gaan. Er zijn desondanks andere kapers op de kust. Alleen al uit de Primera Division zouden Valencia, Real Betis, Real Zaragoza en Granada de 21-jarige Cuenca graag tijdelijk overnemen.

Update: 'Ajax en Barcelona eruit, Cuenca wacht op andere clubs' 31-01-2013 - 18:56
Volgens een andere Spaanse sportkrant, AS, zijn Barcelona en Ajax het inmiddels eens over de verhuur van Cuenca aan Ajax. De Amsterdammers gaan de helft van het salaris voor de rekening nemen, terwijl Barcelona de andere helft blijft betalen. De transfer is ondanks dat nog niet definitief, Cuenca lijkt af te wachten wat de andere clubs uit de Primera Division nog willen.

Update: Cuenca tekent bij Ajax op aanraden van Vilanova 31-01-2013 - 19:14
Ajax leent Isaac Cuenca tot het einde van het seizoen van FC Barcelona, zo bevestigt El Mundo Deportivo inmiddels. De vleugelaanvaller twijfelde lang over een vertrek naar Nederland, maar hakte uiteindelijk de knoop door. Hij heeft contact gehad met Tito Vilanova, die belde vanuit New York. De coach raadde hem vervolgens aan om voor de Eredivisie te kiezen.

Update: Ajax bevestigt komst Cuenca officieel 31-01-2013 - 22:58
Met een aankondiging op de clubwebsite heeft Ajax het officieel gemaakt; 2,5 uur voor het sluiten van de transfermarkt zette Isaac Cuenca zijn handtekening onder een huurcontract dat hem voor vijf maanden aan de Amsterdammers bindt. Volgens Ajax Life vliegt de Catalaan vrijdagochtend naar Nederland, om zich bij de ploeg te voegen.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (9)

Reacties
Feyrofer | 31-01-2013 19:54 | Reageer

Lang geblesseerd geweest,ken m verder niet... Maar vind dit niet echt in de Ajax lijn liggen eigenlijk een speler half seizoen huren,is die Sana nu al afgeschreven? Of Boerrighter? Snap deze niet zo goed eigenlijk speler huren die nog ritme moet opdoen,wennen aan omgeving,en dat voor maar paar wedstrijden... Nou ja zal wel aan mij liggen...

Kella020 Rang: International| 31-01-2013 19:58 | Reageer

Naja, het spel van Ajax en Barça zouden nagenoeg hetzelfde moeten zijn al ligt het tempo in Amsterdam natuurlijk wat lager. Concurrentie voor Sana en Boerrigter is wat mij betreft niet verkeerd. Misschien gaan ze dan net een stapje harder zetten. We zullen zien hoe het uitpakt. Fischer, Babel/Hoesen/Siggy, Cuenca - Ziet er best geinig uit!

Trikson | 31-01-2013 20:42 | Reageer

Als je het rendement van Boerrigter en Lukoki ziet is dit een buitenkansje. En een duidelijk signaal aan de andere vleugelspelers. Het moet gewoon beter!

fillyking Rang: Super talent| 31-01-2013 19:57 | Reageer

Blonk vorig seizoen met Tello uit op de flanken. Als hij zijn oude niveau weer haalt, kan hij erg belangrijk worden voor Ajax.

Trikson | 31-01-2013 23:01 | Reageer

Ik denk dat we vanavond wel hebben kunnen zien dat deze jongen zeer welkom is. Wat speelde die Boerrigter weer fantasieloos en zwak zeg!

Jesse Rang: Sterspeler| 31-01-2013 23:01 | Reageer

Prima aanwinst. Boerrigter valt inderdaad enorm tegen, en Lukoki haalt het niveau ook niet.

Chefke Rang: Amateur| 31-01-2013 23:08 | Reageer

Pffff. Dat is wel een verschil:
Fischer - Hoesen - Boerrigter wordt ineens: Fischer - Sightórsson - Cuenca.

Sigthórsson zag er al heel scherp uit en als die Cuenca ook zo makkelijk zijn niveau opkrikt... dan ben ik niet meer zo zeker van mijn bet op PSV :P

MW1987 Rang: Ballenjongen| 01-02-2013 0:04 | Reageer

Cuenca zelf heeft aangegeven dat hij fit is, misschien mist hij nog wat wedstrijdrimte maar neem aan dat dit geen groot probleem zal vormen. Lukoki was uitermate zwak vandaag en Boerrigter is het helemaal kwijt. Sana is sowieso te licht, leuk voor NEC thuis enzo maar verder denk ik niet dat hij veel potten gaat breken bij Ajax.

Fischer - Sightórsson - Cuenca is inderdaad een hele leuke voorhoede, Babel nog achter de hand :) Top !

AFCA020 Rang: Vedette| 01-02-2013 10:27 | Reageer

Mag hij Europees ook meespelen?
Ik ben hier wel blij mee, normaal ben ik niet zo van het huren, maar dit is wel echt een buitenkansje.

Goed bezig boys!

Met Overmars, De Boer(tjes) en Cruijff moet een nauwe samenwerking met Barca toch wel mogelijk zijn!



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!