| Vergeten? | Registreer

Robben vervangt Huntelaar, twee debutanten in basiselftal

5 februari 2013 16:07 | Bron: Voetbal International | Auteur: Benjamin Hagen
 

Arjen Robben heeft zich toch aan mogen sluiten bij het Nederlands elftal, dat in aanloop is voor de oefeninterland tegen Italië van komende woensdag. De flankspeler vervangt namelijk spits Klaas-Jan Huntelaar, die het Oranje-trainingskamp verliet met een bloeduitstorting aan zijn oog.

Eerder liet keeper Michel Vorm al verstek gaan vanwege een knieblessure. Voor de Swansea City-sluitpost werd geen vervanger opgeroepen; Newcastle United-sluitpost Tim Krul start onder de lat.

In tegenstelling tot de afgehaakte Huntelaar was er beter nieuws voor Daley Blind (linksback) en Ola John (rechtsbuiten); het duo jongelingen mag debuteren in de basiself van bondscoach Louis Van Gaal.

Opstelling Nederlands elftal tegen Italië:
Tim Krul; Daryl Janmaat, Stefan De Vrij, Bruno Martins Indi, Daley Blind; Jordy Clasie, Adam Maher, Kevin Strootman; Ola John, Robin Van Persie, Jeremain Lens.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (30)

Reacties
Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 16:09 | Reageer

Eindelijk weer eens BMI in het centrum. Ben vooral benieuwd of Maher zich staande houdt en of Van Persie nu wél ook in Oranje-shirt kan schitteren. Voorspelling: 2-1 voor Italië dankzij El Shaarawy + Balotelli.

Erikpolman Rang: Super talent| 05-02-2013 16:12 | Reageer

Hopelijk weet BMI Koeman te overtuigen en speelt hij opa mathijssen naar de bank.

AFCA020 Rang: Vedette| 05-02-2013 16:23 | Reageer

Haha vind je vrij mild ;)

Ik denk dat het helemaal 3x niks gaat worden.
Ik weet niet welke grote namen er wel of niet zijn bij Italie, maar alleen die 2 voorin zullen deze achterhoede en keeper al helemaal gek tikken!
Als Pirlo en Montolivo er ook nog zijn vreten alleen hun 2 dit kinderlijke mindenveld al op, dan heb ik het nog geeneens over een De Rossi die ze ook nog hebben, nou en dan nu na het afvallen van ook nog eens Huntelaar, hebben we alleen nog hoop middels van persie dat we misschien een klein spelden prikje terug kunnen geven. Maar hij draait meestal niet bij Oranje en Buffon is ook geen perenplukker.

Wordt echt pijnlijk denk ik. Sowieso hebben onze centrale verdedigers helemaal niks te vertellen tegen die 2 spitsen van hun....

MW1987 Rang: Ballenjongen| 05-02-2013 16:11 | Reageer

Vrij logische opstelling met de selectie die nu beschikbaar is. Snap alleen niet zo goed waarom Janmaat in de basis staat, hoop dat dat alleen is omdat het een oefenduel is.

Verder had ik Clasie buiten de basis gelaten, Strootman als verdedigende middenvelder en De Guzman in de basis. Ben erg benieuwd naar Ola John, toch een beetje uit beeld geraakt na zijn overstap naar Benfica.

Erikpolman Rang: Super talent| 05-02-2013 16:14 | Reageer

Noem jij zo maar eens een beter rechtsback dan Janmaat, ookal vind ik hem de laatste tijd ook minder. Ik vind Van Rhijn verre van beter.

MW1987 Rang: Ballenjongen| 05-02-2013 16:17 | Reageer

Ik zou altijd voor van Rhijn kiezen puur omdat ik hem voetballend beter vind dan Janmaat. Over de verdedigende kwaliteiten van beiden kan je twisten maar ik vind Janmaat absoluut niet Nederlands Elftal waardig.

Erikpolman Rang: Super talent| 05-02-2013 16:19 | Reageer

Janmaat is aanvallend sowieso beter en verdedigend ook. Als je ziet hoe vaak hij in scoringspositie komt bij Feyenoord, en hij is goed ingespeeld met het centrale duo

MW1987 Rang: Ballenjongen| 05-02-2013 16:25 | Reageer

Hmm, ik vind Janmaat niet beter dan Van Rhijn, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik voor Ajax ben, en jij voor Feyenoord .. :)

Erikpolman Rang: Super talent| 05-02-2013 16:32 | Reageer

Daar heb je een punt:P, maar dan hebben we neutrale Benjamin die ook voor Janmaat kiest ;)

MW1987 Rang: Ballenjongen| 05-02-2013 16:35 | Reageer

En nog 16 miljoen bondscoaches die allemaal weer een andere mening hebben :P

Erikpolman Rang: Super talent| 05-02-2013 16:37 | Reageer

En uiteraard de enige bondscoach die echt wat te zeggen hefet, zelfs een Ajacied is, die ook Janmaat verkiest boven Van Rhijn ^^

MW1987 Rang: Ballenjongen| 05-02-2013 17:01 | Reageer

Haha, ach ja je moet niet gek opkijken als ze allebei een helft spelen, zal wel weer één grote wisselpartij worden net zoals in alle oefeninterlands

Erikpolman Rang: Super talent| 05-02-2013 17:08 | Reageer

haha ja klopt, gewoon experimenteren tot de juiste elf, al denk ik dat het verdedigende duo wel de toekomstige verdediging word. Janmaat past daar dan weer goed bij omdat hij wekelijks met ze samenspeelt. Ben ook wel benieuwd hoe Martins Indi het centgraal gaat doen.

Chefke Rang: Amateur| 05-02-2013 18:44 | Reageer

Laten we gewoon hopen dat Van der Wiel bij PSG nu zijn vorm hervindt, dan is er geen discussie. Zelf zou ik licht de voorkeur geven aan Van Rhijn, maar beiden hebben nog genoeg te bewijzen.

Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 16:15 | Reageer

Niets aan toe te voegen! :)

Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 16:17 | Reageer

Hoop dat Clasie & Maher op kunnen boksen tegen een fysiek ijzersterk Italië.

AFCA020 Rang: Vedette| 05-02-2013 16:26 | Reageer

Lijkt een beetje op een Afrikaans land dit :P

Allemaal nobodies en 1 grote naam haha

Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 17:23 | Reageer

Togo-taferelen :P

Feyrofer | 05-02-2013 17:24 | Reageer

Mooie opstelling,kan je jaren mee vooruit en over van Rijn en Janmaat tja denk eigenlijk dat ze niks voor elkaar onder doen,misschien is Janmaat iets wilder/onbesuisder ben erg benieuwd naar t duel Clasie-Pirlo word toch zijn 1e echt grote test Europees hield ie zich goed staande nu tegen 1 van de betere spelers van de wereld... Word mooie ervaring... Had graag de Guzman voor Strootman gezien nog,weet ondertussen wel hoe die voetbalt en heb zon gevoel dat Maher de Guzman wel eens erg goed kan gaan werken...

Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 17:41 | Reageer

Zal misschien aan m'n PSV-bril liggen, maar ik denk dat Strootman in dit soort wedstrijden veel beter zou functioneren dan een Clasie. :)

Feyrofer | 05-02-2013 17:56 | Reageer

Ach ja ieder zijn bril he,in Rotterdam is Clasie de held in Eindhoven Strootman. Denk dat Clasie meer soort spelverdeler voor de verdediging is en Strootman is een ander type dus kan ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken... Zal in hun geval ook niet of zijn maar die zullen samen wsl de aankomende jaren t middenveld van Oranje gaan vormen.

Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 18:05 | Reageer

Denk dat dat juist de perfecte combinatie kan maken, met Maher de punt naar voren. De Guzman is, als ik het me nog goed kan herinneren, ook wat aanvallender en moet de concurrentie dus aangaan met Maher. Laatstgenoemde zie ik echter meer potentie in. :)

Feyrofer | 05-02-2013 18:28 | Reageer

Ben geen fan van Strootman maar t is idd een goede combo denk ik,en idd de Guzman en Maher zullen eerder concurrenten worden... Denk ook dat met lens en ola John er 2 goede buitenspelers zijn... Misschien is Italië te vroeg maar vind dit wel een elftal met ontzettend veel potentie. Ook denk ik dat blind geen verkeerde is,misschien dat rechtsback de minste plek is in oranje de komende jaren...

Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 18:43 | Reageer

Ben totaal geen fan van Blind, doe mij maar een meer ervaren Willems op de lange termijn :P

Feyrofer | 05-02-2013 18:51 | Reageer

Tja is nog jong,en vind dat ie wat veel fouten maakt.. En over blind,dat zullen we morgen zien... ;-)

Feyrofer | 05-02-2013 18:51 | Reageer

Wel een groot talent hoor idd die Willems

Benjamin Rang: Sterspeler| 05-02-2013 19:34 | Reageer

Daarom ook voor de lange termijn, met wat meer ervaring sluipen die fouten er hopelijk ook uit.

AFCA020 Rang: Vedette| 06-02-2013 1:21 | Reageer

Met alle respect voor de spelers die er in staan. In de Eredivisie zijn de meeste gewoon leuke tot goede voetballers maar komop, als dit er oranje van Brazilië 2014 wordt, dan krijg je net zo'n goed toernooi als afgelopen zomer...

Maar ik denk dat dit vooral even testen is voor een oefen pot.
In 2014 heb je Van der Vaart, Sneijder, Stekelenburg, Heitinga, Affeley, Huntelaar etc er allemaal wel bij dat zal flink schelen en aangevuld worden met wat talenten van morgen.

Maar wat voor mij een hele grote afwezige is, mede doordat het toch slechts oefenen is, dat is Maduro.... Hij doet het goed in Spanje en is flink gegroeid. Zou hem ook graag weereens aan het werk zien.
Als van gaal toch zo aan het testen is, had ik dit ook wel gedaan nog.

Feyrofer | 06-02-2013 11:23 | Reageer

Heitinga zie ik niet meer terugkomen in oranje,als steek zijn plek niet terug ziet te winnen wat te betwijfelen valt omdat ie gewoon slecht keept bij Roma,nu heeft hij 1 mazzel dat zijn concurrent ook geen hoogvlieger is. Maar ik moet t nog zien heeft Roma nl vorig seizoen zeker 11 punten gekost met zijn geblunder en dat kan echt niet(neem aan dat je geen Italiaans voetbal volgt alleen maar krantenknipsels leest) dus das geen zekerheid dat ie nog terugkomt aangezien Vorm en Krul t meer dan goed doen in Engeland. Afalay is vaker geblesseerd de laatste jaren dan dat ie voetbalt dus weet niemand of hij t wel red op t wk maar vind John in potentie de beste buitenspeler die er is dus tja die mis je niet echt. En Huntelaar moet gaan oppassen dat hij in Oranje niet word voorbijgestreefd door De Jong/Van Wolfswinkel aangezien die ook als een natte krant staat te spelen en hij zelfs zijn plek in Schalke dreigt te verliezen. Dus jou zekerheidjes zijn allemaal niet zo zeker meer. Hou je alleen Sneijder en Vaart over die wel echt een versterking zijn maar dan nog zal het elftal van vanav wsl voor de rest bijna intact blijven op t wk en zal nog flink groeien de komende anderhalf jaar. Heb zelden zon talentvol elftal gezien dus kont wel goed de komende 10 jaar met oranje maar snap je frustraties wel hoor speelt bijna geen Ajax speler meer in en das natuurlijk moeilijk maar ja je kan altijd nog een Deens shirtje aantrekken en dat Ajax minder internationals krijgt is niet zo gek als je met Belgen en Denen speelt natuurlijk das geen aanval hoor op je cluppie moeten ze zelf weten...

AFCA020 Rang: Vedette| 06-02-2013 15:45 | Reageer

Hahaha die laatste zin ook weer :p
"maar snap je frustraties wel hoor speelt bijna geen Ajax speler meer in en das natuurlijk moeilijk maar ja je kan altijd nog een Deens shirtje aantrekken"

Hahaha waarom moet je altijd links of rechtsom mij, danwel AJAX afkraken? :p Ik snap jou echt niet.....

Ten eerste waarom zou ik een Deens shirtje aantrekken gaat echt weer nergens over :s
Ik ben totaal niet gefrustreerd, ik wil alleen niet dat ons land dalijk weer af gaat als een gieter.
Ik wil dat mensen overal in de wereld ons voetbal weer respecteren zoals dat in de tijdperken Van Basten, Rijkaard, Hiddink en Michels (2x) gebeurde.

Daarbuiten zitten er in dit elftal wel een aantal jongens met rek en potentie, maar jij hemelt het (waarschijnlijk door je bril die je nooit af kan zetten) helemaal op. We moeten gewoon realistisch zijn en blijven, dit Oranje is gewoon zwak. 98, 2000, 2008 DAT waren lichtingen. '74 en '88 (zal jij vermoedelijk niet mee hebben gemaakt) DAT waren een stel goede voetballers en sterke lichtingen. Dit niet, mag nog niet in de schaduw staan. Ik weet dat het slechts oefenen is en velen er niet bij zijn, maar het Oranje zoals hier gekenschetst door Louis van Gaal is verreweg de zwakste sinds jaren.

Daarbuiten blijf ik erbij dat het voor mij alleen om club voetbal gaat, Oranje is leuk, maar alleen op eindrondes.
Waarom je zo negatief bent over de grote namen weet ik niet, maar op afellay (spel nou ook eens namen van de concurentie correct aub, niet heel zielig foutief gaan schrijven) maar misschien op hem na (heb je opzich wel een punt) zie ik de rest allemaal terugkeren. Maar jij maakt jezelf niet echt geloofwaardiger (voor zover je dat nog was) door te stellen dat geen van deze jongens terug lijken te komen. Wat jij zei klopte trouwens niet, dat dan alleen Van de Vaart en Sneijder overblijven, want ik schreef "etc". Zo heb je bijvoorbeeld ook nog een Nigel de Jong, Van der Wiel enz. Maar goed we zullen zien vriend....

Verder maakt het mij geen fluit uit welke nationaliteit er speelt bij AJAX als het maar de beste is en het liefst een zelf opgeleidde. Maar alleen even een vraagje uit pure intresse. Waar haal jij je bronnen en "feiten" vandaan?

AJAX speelt niet met "Belgen" want naar mijn bescheiden mening is er in de gehele selectie maar 1 Belg te vinden.
Dan kan ik ook schrijven: Feyenoord speelt met alleen maar Italianen!!!! (slaat dus nergens op :s)

En ja toevallig zijn wij ook in Denemarken erg populair dus hebben wij een paar spelers van de (potentiele) buitencategorie. Maar daar ben ik blij mee, want ze zijn gewoon goed!