| Vergeten? | Registreer

KNVB doet Lens voorstel van drie duels schorsing

26 februari 2013 17:15 | Bron: KNVB | Auteur: Benjamin Hagen
 

De KNVB heeft Jeremain Lens laten weten dat hem een schorsing van drie wedstrijden boven het hoofd hangt. De tuchtcommissie van de voetbalbond zet de aanvaller van PSV daarmee voor de keuze om het aanbod te accepteren, of in beroep te gaan.

De straf is een gevolg van het wangedrag van Lens na de kraker bij Feyenoord (2-1 verlies). "Het voorstel van de aanklager is een uitsluiting van drie wedstrijden onvoorwaardelijk wegens het schaden van de belangen van het betaald voetbal of de voetbalsport in het algemeen, in het bijzonder door na afloop van de wedstrijd Feyenoord – PSV (24 februari jl.) een (gewelddadige) confrontatie met een tegenstander te zoeken, door deze tegenstander aan zijn shirt te pakken en vast te houden", valt te lezen op de website van de KNVB.

Bovenop de drie wedstrijden komt ook nog een uitsluiting van PSV - VVV van komende zaterdag. Dan is Lens geschorst nadat hij zondag zijn vijfde gele kaart van het seizoen pakte. Mocht de Oranje-international besluiten protest aan te willen tekenen, kan dat tot woensdagochtend 11.00. Overigens zou het accepteren van het voorstel ook het bekerduel van PSV op woensdagavond tegen PEC Zwolle bevatten.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (9)

Reacties
Benjamin Rang: Sterspeler| 26-02-2013 17:15 | Reageer

Meteen accepteren natuurlijk, verder geen woorden aan vuil maken :)!

Benjamin Rang: Sterspeler| 26-02-2013 17:21 | Reageer

Snap alsnog niet dat Verhoek geen schorsing krijgt als hij iemand niet bij 't shirt maar bij z'n keel pakt, maar oke :)

KasperHermans Rang: International| 26-02-2013 17:22 | Reageer

Op het veld is shirtje trekken geel, in de catacomben is het drie wedstrijden. Vreemd

Latjepsv | 26-02-2013 18:57 | Reageer

Pec Zwolle uit beker en VVV thuis, Heerenveen uit,RKC thuis, moet toch kunnen zonder lens.

AFCA020 Rang: Vedette| 26-02-2013 20:25 | Reageer

Heel typisch weer dit.....

Latjepsv | 26-02-2013 21:10 | Reageer

Jazeker typisch dit weer van de KNVB 3 wedstrijden schorsing om eigenlijk niks en daar komt nog eens bij dat de KNVB een vrijbrief geeft dat je dus voortaan mag reageren op een speler die iets fout doet want de rest word niet vervolgt.

AFCA020 Rang: Vedette| 27-02-2013 1:51 | Reageer

Ik sta echt aan jouw kant in deze discussies over dit onderwerp.
Gaat helemaal nergens over!

Buitendat wordt feyenoord wel erg vaak bemazzeld.
Zal allemaal wel toeval zijn, maar toch.

Ook dit is wederom een, zacht gezegd, curieuze beslissing.
Daar waar psv wel wordt bestraft, feyenoord niet
Daar waar den Bosch wel flink werd bestraft voor racisme, feyenoord niet (en dit waren er veel meer!)
Dan hebben we het alleen over feyenoord-az, laten we over de klassieker enzo maar zwijgen!
Publiek die voorwerpen op het veld gooit.... Niet bestraft
Feyenoord speelt bijna alle wedstrijden tegen 10 man uit
Feyenoord heeft de meeste penalties van iedereen gekregen
En zo kan de lijst nog veel langer worden.

Maar het meest vervelende is dan nog dat je overal op internet feyenoord fans hoort praten over "knjb" of "het zijn allemaal tukkers in Zeist" Bla Bla Bla

Onzin!

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 26-02-2013 21:21 | Reageer

Hoe kan het anders met een Oud-Bestuurslid als Voorzitter bij de KNAVB.

AFCA020 Rang: Vedette| 27-02-2013 1:25 | Reageer

Waar staat je afkorting voor?



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!