| Vergeten? | Registreer

PSV gaat met Locadia in de spits jagen op finaleplaats

27 februari 2013 17:57 | Bron: PSV | Auteur: Benjamin Hagen
 

De opstelling van PSV voor het treffen met PEC Zwolle kent één verrassing. Trainer Dick Advocaat moest namelijk improviseren nadat spits Tim Matavz zich ziek afmeldde voor de halve finale-wedstrijd om de KNVB Beker.

De oplossing is een voor de hand liggende; de talentvolle Jürgen Locadia krijgt een kans in de Eindhovense basisformatie. Georginio Wijnaldum is in Zwolle de rechtsbuiten van dienst in plaats van Jeremain Lens (geschorst).

Atiba Hutchinson en Mark Van Bommel keren juist terug van een schorsing, die hun voor het duel bij Feyenoord (2-1) vorig weekeinde nog buiten het veld hield. De opstelling van PEC Zwolle is gelijk aan de wekelijkse van trainer Art Langeler.

Opstelling PSV: Waterman; Hutchinson, Derijck, Marcelo, Willems; Hiljemark, Van Bommel, Strootman; Wijnaldum, Locadia en Mertens.

Opstelling PEC Zwolle: Boer; Van Polen, Lachman, Achenteh, Slot, Broerse, Pluim, Mokhtar, Gravenbeek, Klich en Avdic.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (21)

Reacties
Benjamin Rang: Sterspeler| 27-02-2013 18:03 | Reageer

Leuk voor Locadia, ben benieuwd. Als ie net zo veel scoort als hij bij Jong PSV gemiddeld doet... ^^

Latjepsv | 27-02-2013 18:07 | Reageer

Opletten PSV er staan er enkele op scherp en de scheids zal zijn huiswerk wel gedaan hebben en volgens mij is het blom

Erikpolman Rang: Super talent| 27-02-2013 19:44 | Reageer

huh hoezo op scherp? dat is alleen in de competitie toch?

NielsNiels80 Rang: Teletekst supporter| 28-02-2013 7:45 | Reageer

klopt er stonden een paar op scherp maar dat maakt niet uit want psv is door naar de finale en dat is waar iedereen op gehoopt had toch of niet soms wat een goede wedstrijd en zwolle was niet eens zo heel slecht maar ze kwamen er gewoon niet uit en psv was met locadia in de spits verrassend gevaarlijk ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan

Oh sorry, leestekens vergeten. Ik kan ze ook niet vinden op mijn toetsenbord, jij wel? Excuses als bovenstaande tekst daardoor minder goed te lezen is.

Erikpolman Rang: Super talent| 27-02-2013 19:45 | Reageer

2x al Locadia pfff doet hij netjes

bennyboys Rang: Wereldkampioen| 28-02-2013 8:58 | Reageer

Wat een spits heeft PSV en ook zeker weten de toekomstige spits voor het Nederlands Elftal.
Gelukkig ligt hij al vast tot 2017 bij PSV.

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 10:26 | Reageer

Voorzichtig met dat ophypen.

Je kan nu helemaal nog niet zeggen dat hij DE spits wordt.
Eerst moet hij zich nog fliiiiink ontwikkelen, vervolgens moet alles mee zitten, hij moet hopen dat hij wel een kans krijgt bij psv en 1 wedstrijdje tegen (met alle respect) zwolle zegt mij nog niet veel

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 10:22 | Reageer

hmmm ben benieuwd of ze met dit jonkie wel om kunnen gaan..... zou leuk zijn

Venz Rang: Amateur| 28-02-2013 12:17 | Reageer

1 wedstrijd zegt niet veel, mee eens. Maar hij heeft dit seizoen met jong psv en psv 30 treffers gemaakt. Dus de hype komt niet uit de lucht vallen :)

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 13:30 | Reageer

Nee oke, maar daar zijn er velen van die het in de jeugd of in de luwte wel kunnen, maar op een treetje hoger dichtslaan.

Pas als hij er in de competitie 25 steevast inschiet, kan je zeggen: dit is een goeie.

Er zijn voorbeelden te over:

Matavz (om bij psv te blijven)
Machlas (AJAX)
Gino van Kessel (scoort aan de lopende band in de jeugd)
Bouy (juventus)
Afonso alves (bij heerenveen goed)
Kezman (bij psv goed, niveau hoger niks)

en zo zijn er tientallen, wat zeg ik honderden, op te noemen ;)

Hij zal best wat talent hebben of een neusje voor de goal, maar hij heeft zich nog lang niet bewezen.
Ja hij doet het leuk in jeugdwedstrijdjes

Erikpolman Rang: Super talent| 28-02-2013 13:47 | Reageer

Lijkt er niet op dat hij bij een treetje hoger dichtslaatas, heeft al twee hattricks op zijn naam staa in het eerste van PSV

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 13:54 | Reageer

Ja tegen vvv en zwolle...
Met alle respect, maar Jong AJAX en PSV moeten het tegen hun ook op kunnen nemen.

Maar goed, de vvv goals kan ik me niet meer voor de geest halen, alleen gister heb ik de eerste 2 gezien. Ook al waren ze buitenspel, een spits mag die natuurlijk sowieso niet missen natuurlijk. Derde goal kan ik niet over oordelen, die zag ik niet.

Maar hij begint inderdaad best leuk. Zit misschien wel potentie in.
Laten we het hopen.
Nu nog benieuwd hoe psv met hem omgaat en of hij een kans krijgt

Erikpolman Rang: Super talent| 28-02-2013 14:00 | Reageer

Ik denk dat hij wel de kans krijgt. Als een talent zich zo laat zien kan je volgens mij nauwelijks om hem heen, maarja.. Bij PSV is alles mogelijk:P

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 18:22 | Reageer

Hahaha ja daarom :p

Venz Rang: Amateur| 28-02-2013 13:38 | Reageer

Ben ik met je eens! ;)

Benjamin Rang: Sterspeler| 28-02-2013 17:46 | Reageer

Advocaat zegt niet voor niets dat-ie dit seizoen nog vaste basisspeler kan worden, die zit er echt wel dicht tegen aan. De trainer lijkt bovendien niet erg kapot van Matavz

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 18:23 | Reageer

Klopt misschien wel, maar dan komen er 2 nieuwe spitsen deze zomer.
Zo gaat dat al jaren

Benjamin Rang: Sterspeler| 28-02-2013 22:01 | Reageer

Als Locadia basisspeler is en prima presteert gaan ze geen nieuwe halen hoor, Matavz, Mertens, Strootman vulden gaten op omdat daar geen spelers stonden die goed genoeg waren op dat moment.

AFCA020 Rang: Vedette| 01-03-2013 14:15 | Reageer

Je had toen (als ik mij niet vergis), voorin toch ook al Lens Toivonen en Wijnaldum?
Verder hadden ze nog flink wat leuke jeugd zoals Depay en Labyad. Dus ik denk niet dat het dan nodig is om voor 10,11,12, 13 miljoen spelers erbij te kopen op die posities toch? Zodoende maak je of je aankopen (Wijnaldum, Toivonen, Lens, Matavz, Mertens) kapot, of je eigen jeugd.
En omdat deze aangetrokken aanvallers bij mekaar al 25 miljoen gekost hebben zullen zij (tenzij je echt niet anders kan) de voorkeur krijgen boven je jeugd.
Dat bedoelde ik eigenlijk.

Ja het is een keuze, ieder van deze spelers is inderdaad goed genoeg voor psv, maar je kan ook zeggen, ik koop 3 goede spelers voorin en de rest is eigen jeugd. Dan nog vind ik dat je te veel zou kopen, maar daar zou mijn persoonlijke voorkeur wel naar uitgaan ten opzichte van het beleid dat gevoerd wordt.
Is ook beter voor het eigen vermogen denk ik.

Benjamin Rang: Sterspeler| 28-02-2013 22:02 | Reageer

En Van Bommel hetzelfde + natuurlijk een buitenkansje om hem gratis op te pikken.

AFCA020 Rang: Vedette| 01-03-2013 14:20 | Reageer

Van Bommel snap ik nog wel. Dat is wat sentiment, omdat hij in het verleden natuurlijk succesvol was aangekocht.
En hij is zo af en toe nog van meerwaarde. Al denk ik zeker dat het mentale aspect en de coaching in het veld nu beter is met dan zonder van bommel



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!