| Vergeten? | Registreer

De Boer: 'Ze komen pas een kwartier voor tijd bij onze goal'

28 februari 2013 8:00 | Bron: Voetbal International
 

Binnen een week tijd is Ajax uitgeschakeld in alle twee de bekertoernooien (Europa League en de KNVB-beker) waar het aan meedeed. Na de donkere avond in Boekarest, was AZ donderdag in de Amsterdam ArenA met maar liefst 0-3 te sterk.

Trainer Frank de Boer baalde van het verschil in effectiviteit tussen beide ploegen. "In de 74ste minuut komen zij voor het eerst voor de goal. Wij hadden zeker vijf kansen waarbij de bal op de zestienmeterlijn panklaar lag om in te schieten, of dat we nog een pass moesten geven. Daarvan moet er minimaal één in."

"We hebben daarbij zeer knullig verdedigd", vervolgde De Boer. "Adam Maher mag die voorzet nooit geven, aangezien hij met zijn rug naar de tribune staat gedraaid. Daar word je wel gek van. Maar we hebben gedomineerd tegen AZ; de meesten hebben een voldoende gehaald. De uitschakeling is alleen pijnlijk."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (15)

Reacties
bennyboys Rang: Wereldkampioen| 28-02-2013 9:03 | Reageer

Frank je hebt deze keer ZELF de grote fout gemaakt door je betere spelers op de bank te zetten.
Punt uit.

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 10:28 | Reageer

Boeiend, de beker leeft in Amsterdam niet, de beker is een prachtige kans om je reserves aan het werk te zien.
Tenminste, bij AJAX dan, ik snap dat andere teams er anders over denken

Wouter Rang: Bankzitter| 28-02-2013 9:09 | Reageer

Ajax lijkt Barcelona wel de laatste tijd...

KasperHermans Rang: International| 28-02-2013 10:05 | Reageer

Barcelona is meer op Ajax gaan lijken dan andersom :P

Jesse Rang: Sterspeler| 28-02-2013 9:51 | Reageer

Ajax heeft gewoon een matig team. AZ heeft in elke linie wel een betere speler.

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 10:30 | Reageer

Ben je serieus nu?

Zelfs nu met AJAX B tegen AZ vond ik het wel meevallen.
Klinkt raar als je met je reserves 0-3 verliest, maar je had gister gewoon kunnen en denk zelfs moeten winnen. Je was de betere

Erikpolman Rang: Super talent| 28-02-2013 10:32 | Reageer

viergever, maher, altidor. Wie van Ajax zijn er nou echt beter dan?

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 10:40 | Reageer

Viergever?
Moisander en Alderweireld beide

Maher?
Ja die is inderdaad erg goed, maar legt het nog af tegen een Eriksen in vorm. Maar momenteel doet maher het wel iets beter denk ik.

Altidore?
AJAX heeft geen echte spits. Ja Sigthorsson en die is ook beter, hij moet alleen herstellen van zijn blessure.

Verder noem jij nu 3 spelers op, maar als team, zelfs als B team ben je gewoon beter dan AZ, eigenlijk ben je op elke positie beter, op een individu na misschien, zoals Maher.

Erikpolman Rang: Super talent| 28-02-2013 10:47 | Reageer

Ik noem inderdaad drie spelers op. Jesse zegt dat Az in elke linie wel een betere speler heeft en daar ben jij het niet mee eens. Toch komt het aardig in de buurt ;)Alderweireld is normaal gesproken iets beter, alhoewel ik hem dit seizoedn niet beter vind, Moisander is totaal niet beter. Eriksen vind ik overschat, niet slecht maar wel overschat en ik heb Maher duidelijk wel hoger zitten. Sightorsson speelt maar een paar wedstrijden in het jaar dus dat is ook moeilijk oordelen

AFCA020 Rang: Vedette| 28-02-2013 11:02 | Reageer

Ja Maher heb ik zelf ook hoog zitten.
Al moet hij het wel nog een treetje hoger laten zien.
Maher zit (nog) lekker in de luwte.

Hij speelt bij de nummer 13 van een kleine competitie, hij heeft niet zoals Eriksen al vanaf zijn 16e heeft, een stempel op zijn hoofd dat het "een Laudrup" is (zoals de Denen roepen), Maher wordt niet internationaal nauw op de voet gevolgd, heeft nog maar weinig interlands gespeeld, geen eindrondes en speelt niet bij een club met (inter)nationale aanzien.

Dus ik vind dat we wat maher betreft nog moeten wachten, maar dat hij het erg goed doet (nu voor het 2e seizoen) is een feit!
Straks bij Ajax of psv laten zien of hij het ook een stapje hoger kan

Jesse Rang: Sterspeler| 28-02-2013 14:13 | Reageer

De drie spelers die Erik opnoemt zijn inderdaad beter dan Moisander, Eriksen en Sigthórsson. En dan hebben ze ook nog eens Henriksen, een stuk creatiever dan De Jong. Gudmundsson is toch ook beter dan Lukoki en Sana..

AFCA020 Rang: Vedette| 01-03-2013 14:22 | Reageer

Lukoki en Sana zijn wissel spelers :p

Als AZ dan zo goed is, dan staan ze toch zeker geen 13e?
Maher is inderdaad echt goed, de rest zou in Amsterdam niet zeker zijn van een basisplaats

GodenZoon Rang: Waterdrager| 01-03-2013 0:31 | Reageer

Zoals de Boer zelf zegt: We voetballen goed alleen de kansen worden niet goed afgerond.
Laat Frankie daar nu maar is op gaan trainen i.p.v. dat ze constant kunnen domineren in een wedstrijd.
Dat domineren en dat ze de bal goed rond kunnen spelen in het team dat zit nu wel in! Laat ze maar gaan oefenen op het afwerken op goal!!!
Dat rondspelen en domineren dat is nu al wel een automatisme, alleen zie ik toch graag dat een goede afronding er ook bij in komt te zitten! Want dat is het ding wat er nog ontbreekt, als dat er bij in komt dan ben je master!!

Jesse Rang: Sterspeler| 01-03-2013 14:50 | Reageer

Nouja dan Boerrigter en Sulejmani, die laten toch ook helemaal niks zien. Cuenca geef ik nog voordeel van de twijfel. Ik blijf erbij dat jij het niveau van de huidige Ajax-kern flink overschat.

GodenZoon Rang: Waterdrager| 02-03-2013 18:57 | Reageer

Mwoa vind ik niet hoor.... Bekijk de wedstrijd thuis tegen psv maar is terug. Toen speelde Ajax echt een fantastische wedstrijd, en ook met allemaal jonge knulletjes in het veld waaronder Fischer. Als je zo'n wedstrijd elke keer kan spelen, rol je iedereen op.
Het loopt nu op 1 of andere manier gewoon niet lekker, waardoor weet ik ook niet. Maar dat is de taak van Frankie om dat weer goed op de rails te krijgen. En ik hoop dat 't snel gebeurd want de tijd begint te dringen....



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!