| Vergeten? | Registreer

Grensrechter Roda-Feyenoord houdt het voor gezien na kritiek

11 maart 2013 14:30 | Bron: Omroep Friesland | Auteur: Stephan van der Vrande
 

Grensrechter Adriaan Inia zet per direct een punt achter zijn carrière langs de zijlijn. Dat gebeurt rechtstreeks na de wedstrijd Roda JC-Feyenoord, waar hij Pieter Vink assisteerde. Het arbitrale trio kreeg na afloop van het duel flink wat kritiek te verduren.

Niet alleen coach Ruud Brood liet zich negatief uit over het optreden van de scheids- en grensrechters. De spelers en zelfs het bestuur staken hun onvrede niet onder stoelen of banken. De kritiek wakkerde aan nadat een overtreding op spits Sanharib Malki niet gezien werd.

Dat moment had Roda anders een strafschop opgeleverd en misschien wel de gelijkmaker. Inia was al sinds 1995 actief op de Nederlandse velden. Hij vertegenwoordigde het Nederlandse korps bovendien op het EK van 2008 in Zwitserland en Oostenrijk. Toen was hij de assistent tijdens Spanje-Zweden.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (9)

Reacties
Jesse Rang: Sterspeler| 11-03-2013 14:46 | Reageer

Het was een overduidelijke strafschop. Als je niet tegen kritiek kan moet je niet met zo'n vlag gaan staan.

AFCA020 Rang: Vedette| 11-03-2013 14:58 | Reageer

Gelijk heb je!

AFCA020 Rang: Vedette| 11-03-2013 14:58 | Reageer

Het is inderdaad te belachelijk voor woorden hoe de arbitrage bezig was gister.
Stop er dan inderdaad maar lekker mee, de groeten!

Ach hij heeft zijn vriend en tevens feyenoord-supporter Vink wel nog een laatste keer goed bijgestaan

bassa Rang: Aankomend talent| 11-03-2013 16:39 | Reageer

Mooi dat hij afscheid neemt met een cadeautje aan Feyenoord. Hij wist natuurlijk al lang dat hij ging stoppen.

Benjamin Rang: Sterspeler| 11-03-2013 16:45 | Reageer

Inderdaad.. Aparte zaak ja

Latjepsv | 11-03-2013 19:33 | Reageer

Kan vink ook niet beter stoppen hij kan wel een baan bij Feyenoord krijgen denk ik

AFCA020 Rang: Vedette| 12-03-2013 9:50 | Reageer

Zo inderdaad!

En hij kan dan weer zijn seizoenskaart gebruiken!!!

Snap echt niet waarom de knvb deze man steeds feyenoord laat fluiten

Erikpolman Rang: Super talent| 12-03-2013 10:05 | Reageer

Net als blom bij Ajax (ondanks zijn foutjes twee of een week geleden :p http://feyenoord.blog.nl/algemeen/2009/11/01/ke vin-blom-ging-vroeger-vaak-naar-ajax

AFCA020 Rang: Vedette| 12-03-2013 10:24 | Reageer

Dat is niet waar. Volgens je eigen (vermoedelijk) zeer geliefde website fr12.nl komt dhr blom uit een, en ik citeer, die hard feyenoord familie.

Heb dat stukje net gelezen maar dat is waarschijnlijk van een op zijn teentjes getrapte puber na een 5-1 nederlaag en een rode kaart na een slaande beweging van babovic.
Landzaat scoorde trouwens wel een prachtige goal die dag!

Maar ik kan ook zo'n stukje schrijven en zeggen dat jij elke zondag naar psv ging... Hecht weinig waarde aan die collumn van die jongen



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!