| Vergeten? | Registreer

'Ajax wil wederom talent bij PSV wegpikken'

19 maart 2013 19:28 | Bron: Voetbal International | Auteur: Benjamin Hagen
 

Enkele maanden geleden zorgde de transfer van Riechedly Bazoer van PSV naar Ajax voor veel ophef. De toen pas net zestienjarige verdediger liet een contractvoorstel in Eindhoven links liggen voor een overstap naar Amsterdam.

Volgens Voetbal International volgt mogelijk nog een mandekker de route naar de hoofdstap. Jorrit Hendrix is al geruime tijd in onderhandelingen betreft contractverlenging bij PSV, maar zou nu ook voor rivaal Ajax kunnen kiezen.

Het contract van de jeugdinternational, die op De Herdgang wordt gezien als één van de grootste talenten van de club, loopt tot medio 2014 door. Door de aanwezigheid van die verbintenis zal Ajax wel medewerking moeten krijgen van PSV en ook een transfersom moeten betalen; de kans is daarom klein dat Hendrix daadwerkelijk naar de koploper van de Eredivisie trekt.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (24)

Reacties
Benjamin Rang: Sterspeler| 19-03-2013 19:28 | Reageer

Ik dacht dat hun eigen jeugdopleiding zo fantastisch was, dus Hendrix hebben ze vast niet nodig :)!

Jesse Rang: Sterspeler| 19-03-2013 19:56 | Reageer

Valt volgens mij enorm tegen. Vooral A- en B-jeugd valt tegen heb ik het idee.

Benjamin Rang: Sterspeler| 19-03-2013 19:59 | Reageer

Ajax A1 staat zevende, B1 vierde van de 'Eredivisies'. Op basis daarvan inderdaad niet erg goed ofzo.

KasperHermans Rang: International| 19-03-2013 21:29 | Reageer

De A1 is 'bagger'. De B1 heeft enkele potentiële toppers maar ook gewoon flink wat mindere goden

Kella020 Rang: International| 19-03-2013 23:35 | Reageer

Volgens de filosofie van Ajax hoeven die teams ook niet te presteren, als er maar een zooitje talent doorbreekt. En dat loopt er wel rond, geloof ik.

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 11:18 | Reageer

Als je de achtergrond weet, weet je ook hoe het komt.

De hele filosofie is gericht op het individu.
Dat wil dus zeggen dat wanneer je 16 bent maar gewoon goed, je op hogere intensiteit gaat spelen en dus wordt overgebracht naar de A jeugd. Zelfde geldt voor A junioren naar het 2e of het 1e.

Buitendat is de teamprestatie allerminst belangrijk en de B jeugd staat er gewoon goed voor op 3 puntjes van de nummer 1.
Tuurlijk is dat AJAX onwaardig, als het 1e elftal 3 punten achterop de nummer 1 zou staan ben je daar als Ajacied niet tevreden over, iedere achterstand is te veel.

Maar nogmaals, het gaat niet om de teamprestatie.
AJAX 2 in die halve finale was een geweldig "team" maar qua individu kwam er weinig uit.

Geef mij dit beleid maar, de jeugdcompetities mogen andere winnen, pakken wij wel weer de eredivisie ;)

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 11:19 | Reageer

Nee hoor, zitten een aantal hele talentvolle jongens bij.
Misschien nog geen nieuwe Cruijff, maar wel weer goede jongens

Jesse Rang: Sterspeler| 19-03-2013 20:00 | Reageer

En wat 'doorbreekt' maakt te weinig indruk op mij. Al vind ik Denswil wel goed.

Benjamin Rang: Sterspeler| 19-03-2013 20:03 | Reageer

Bonevacia, Jozefzoon, Veltman.. Drie namen die ik onder dat kopje schaal inderdaad. Al kan ik niet ontkennen dat er ook goede bij zitten als de Blind van de laatste tijd, Vermeer en Denswil inderdaad.

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 10:45 | Reageer

Veltman is gewoon goed hoor.

Wat te denken van Fischer? Ook wel aardig spelertje dacht ik zo?
Van Rhijn?

Ga zo maar door.


Blind is juist niet een talent, die is er gekomen door hard te werken, net als Siem de Jong bijvoorbeeld.
Beide beschikken niet over een flink portie talent, maar zijn toch van onschatbare waarde

Jesse Rang: Sterspeler| 20-03-2013 14:54 | Reageer

Veltman is een degelijke speler ja, maar het is niet zoals De Vrij/BMI bij Feyenoord of van de klasse Vertonghen. Fischer is op zijn zestiende gekocht uit Denemarken, dus ik vind dat altijd een beetje onzin om te betitelen als eigen jeugd. Van Rhijn wordt in juni 22 dus dat mag ook wel.

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 15:31 | Reageer

Ik vind Fischer wel eigen jeugd, dat blijkt ook uit Fifa en Uefa gegevens.

In de CL werd Fischer als jeugdspeler betitelt.
Net als Messi bij Barca.

Net als Van Persie bij Feyenoord, of Mulder nu.

Bij PSV spelers als:
Peter van ooijen -> FC Den Bosch
Locadia -> Willem II
Depay -> Sparta
Jeroen Zoet -> BV Veendam
Abel Tamata -> NAC Breda

Allemaal spelers die de noemer hebben: Jeugdspeler PSV terwijl ze stuk voor stuk elders vandaan komen.

Jesse Rang: Sterspeler| 20-03-2013 15:34 | Reageer

Wat de FIFA of UEFA zegt vind ik niet zo relevant, die neem ik namelijk niet erg serieus. Tuurlijk ben je op papier een 'jeugdspeler' als je uit de A1 bent doorgestroomd, maar ik vind pas dat je echt een jeugdspeler bent wanneer je al sinds de F-E-D'tjes bij de club zit.

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 16:56 | Reageer

Dus jij ziet Van Persie of wijnaldum bijvoorbeeld niet als feyenoorder?
Of kuijt als Utrechter? Van Duinen als Hagenees?
Jij vind Marco van Basten dan ook geen ajacied omdat hij als 16 jarige pas aansloot bij AJAX?

Ik ben het daar zelf niet mee eens

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 17:00 | Reageer

Correctie... Je ziet hun niet als jeugd exponenten van die clubs, bedoelde ik ;)

Jesse Rang: Sterspeler| 20-03-2013 19:33 | Reageer

Van Persie was 13, dat vind ik nog iets anders dan een Deen van 16 die je voor 1,5 miljoen (?) koopt. Kuyt vertrok op zijn 18e naar Utrecht, is dat nog jeugd? Zelfde geldt voor Van Basten. Als je iemand op zijn 18e haalt, hoe kan je dan stellen dat je hem zelf hebt opgeleid?

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 23:32 | Reageer

Correctie van Basten was 16, kuijt ben ik het deels mee eens maar zonder Utrecht zou hij niks hebben bereikt dus geef die club toch wat credits, en net als bij Van Basten zit je er wat Eriksen betreft ook weer naast.

AJAX betaalde namelijk slechts een opleidingsvergoeding aan Odense.
Hier zou 5ton bij op worden geteld wanneer Eriksen door zou breken EN zijn contract zou verlengen. Ook Eriksen was slechts 16 net als Marco van Basten.
Dus de juiste begeleiding en laatste zet hebben hun verder gebracht.
Sorry als je het er niet mee eens ben, maar ik zie Van Persie gewoon als feyenoorder, ik zie Van Basten als een Ajacied en ook Eriksen zie ik als een Ajacied.

Jesse Rang: Sterspeler| 20-03-2013 23:43 | Reageer

Ik doelde zoals eerder al op Fischer. En hetzelfde geldt overigens voor Andersen. Over Van Basten heb je gelijk, verkeerd gerekend. Ik ben het ook wel met je eens dat Van Basten een Ajacied is en ga zo maar door. Maar ik vind het geen echte jeugdproducten van de club, omdat ze allemaal pas op latere leeftijd naar die clubs zijn vertrokken.

AFCA020 Rang: Vedette| 21-03-2013 10:43 | Reageer

Dat is wel zo ja.
Maar die clubs zijn wel bepalend geweest in de vorming en in het bieden van kansen aan die spelers.
Dat heeft mijns inziens dus wel met je eigen jeugdopleiding te maken, alsmede met je scoutingsnetwerk natuurlijk.

Maar als de opleiding bagger zou zijn, zouden die spelers A niet komen en B niet doorbreken.

Er gaan dus wat mij betreft wel degelijk credits naar de desbetreffende jeugdopleidingen en dus zie ik ze ook als jeugd producten.
Want nogmaals, zonder de juiste begeleiding had zelfs een Fischer misschien nooit doorgebroken.

Ik vind het dus wel jeugd spelers.
Je begeleid ze eigenlijk op het belangrijkste punt in de carriere.
Want de stap van jeugd naar het 1e is het moeilijkst.
Er zijn vele talentvolle voetballers kapot gegaan terwijl ze barstte van het talent. Ze waren altijd beter maar vanaf hun 16e liep het niet meer.
Deze belangrijke periode hebben jongens als Van Basten en nu dus Siem de Jong, Eriksen en/of Fischer doorgemaakt bij AJAX en dus vind ik dat je mag zeggen dat het je jeugdspelers zijn en daar ben ik wel trots op.

Datzelfde geldt voor een Erwin Mulder bijvoorbeeld van feyenoord. Hij heeft de belangrijke laatste stappen niet bij Vitesse gezet maar bij feyenoord

bryanschoen Rang: Teletekst supporter| 20-03-2013 15:12 | Reageer

als elke club hun talenten een keer een normaal contract geven hoeven ze ook niet weg te gaan naar een andere club.als je iemand een echt talent vindt wil je die toch houden tegen elke prijs

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 16:59 | Reageer

Correctie... Je ziet hun niet als jeugd exponenten van die clubs

Pieter Bakker Rang: Ballenjongen| 21-03-2013 15:49 | Reageer

Straks willen die jongens van de Toekomst ook Karim Bannani en Augustine Loof halen. Allebei spelers uit Zeeuws Vlaanderen die het heel goed doen. Augustine is international van Oranje -17 en aanvoerder van PSV B1 en Karim speelt bij PSV C1.
Diego Staas is volgens mij de linksbenige middenvelder waar iedereen nu achteraan zou moeten lopen. Hij stond altijd op de 10 bij Feyenoord en maakte altijd het verschil en is de beste voetballer van Zuid Holland. Maakt nu Spijkenisse A1 kampioen in de 3e divisie maar moet zeker bij Feyenoord of Ajax het verschil kunnen maken.
Beter zelf opleiden en jeugdspelers tot hun 18e met rust laten!

AFCA020 Rang: Vedette| 22-03-2013 10:47 | Reageer

Hij zal ten eerste niet voor niets weggestuurd zijn bij feyenoord.

En ten tweede, je vergelijking tussen Spijkenisse A1 en het verschil maken bij feyenoord of AJAX gaat nergens over.
Dat is hetzelfde als dat je zou zeggen:

Calabro maakt met 17 goals Sparta kampioen, maar hij moet zeker bij Real of Barca het verschil kunnen maken.....

Onzin dus.


Wat die banaan en loof betreft..... wie zal het zeggen? Zo lang psv talenten geen perspectieven biedt zullen ze altijd naar AJAX of feyenoord trekken

Pieter Bakker Rang: Ballenjongen| 31-03-2013 20:10 | Reageer

Grootste talent is Muhammed Sinanovic. Die speelt bij Terneuzense Boys en wordt gevolgd door best wat clubs. Anderlecht heeft de jongeling al uitgenodigd voor een mooi internationaal toernooi bij Bassevelde. Maakte gisteren weer een doelpunt en een assist.
Inzake Diego Staas, die is zelf vertrokken bij Feyenoord. Waarom? Vanwege persoonlijke omstandigheden. Vilhena en Boetius speelden niet centraal, Diego Staas wel. Een geniale linkspoot en wat heeft die mooie wedstrijden gespeeld. Was uitgenodigd voor het Nike World team van the Chance maar ging niet omdat hij al werkt, in de Rotterdamse haven. Dit seizoen maakt hij Spijkenisse A1 kampioen in de 3e divisie. Stanley Brard heeft er alles aan gedaan om de speler te behouden! Nick Ossevaart, de linksback van Ajax jeugd, uit Alphen, ging naar Feyenoord en speelt daar nu bij de A2. Gaat goed, maar hij geeft aan dat de beste speler die hij gezien heeft uit Zuid Holland Diego Staas is en uit Alphen en Noord Holland: Daan van Leeuwen. Mooi toch, dat er nog echte talenten bestaan. Bij Sparta is Renzo Roemeratoe het talent en Marc Ripmeester, de linksbuiten. Is voor de linksbuiten positie beter dan een Karim Bannani van PSV C1. Allebei heerlijke spelers, maar de talenten van Nieuw Terbregge. Calabro zegt mij verder niks, ik kijk naar kwaliteit, niet naar namen of cijfers want weet geeneens waar Calabro speelt. In het 1e of in de D1 van Sparta? Als jij het maar weet! Succes met Ajax en dus gewonnen van NEC. Goed hoor! :D



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!