| Vergeten? | Registreer

Eriksen: 'Kans op transfer komende zomer vijftig procent'

19 maart 2013 22:02 | Bron: Sporten | Auteur: Benjamin Hagen
 

Christian Eriksen is zonder twijfel de meest gevolgde Ajacied onder de Europese top. De kans dat hij na dit seizoen vertrekt is volgens de critici dan ook relatief groot. Volgens de Deense technicus zelf zijn alle kaarten nog geschud.

"Ik durf niet te zeggen hoe het er komende zomer uit gaat zien", erkent Eriksen tegen de Deense bron Sporten. "Ik begin de voorbereiding straks weer bij Ajax, maar weet niet of ik zal blijven."

Eriksen is al jarenlang 'hot' op de transfermarkt; Adam Maher van AZ geldt als de ideale opvolger van hem bij Ajax. "Ik sluit helemaal niets uit, de kansen op blijven of vertrekken zijn denk ik allebei even groot."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (8)

Reacties
Benjamin Rang: Sterspeler| 19-03-2013 22:05 | Reageer

Vind z'n ontwikkeling dit seizoen niet zo stijgend als vorig jaar, dus weet niet of-ie wel moet vertrekken..

KasperHermans Rang: International| 20-03-2013 8:58 | Reageer

Ik vind hem dit seizoen juist constanter. Hij speelt altijd degelijk tot goed terwijl hij vorig jaar regelmatig echt slecht speelde. Desondanks haalt hij niet alles eruit, dat voel je gewoon.

Jesse Rang: Sterspeler| 19-03-2013 22:32 | Reageer

Vond ik ook vorig jaar al meevallen. Hij komt op mij erg laconiek over en scoort elke wedstrijd enkel een 'zesje'.

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 11:25 | Reageer

Elke wedstrijd maar een zesje?
Dan ben ik benieuwd hoeveel wedstrijden je volgt.

Je moet zeggen: elke wedstrijd MINIMAAL een zesje.

Willem1631 Rang: Teletekst supporter| 19-03-2013 23:26 | Reageer

Fischer streeft hem al bijna voorbij in een behoorlijk kortere periode. Die zal zijn mindere periode ongetwijfeld ook nog krijgen maar Christian had het hele team allang moeten dragen. Hij speelt veel te veel in 'opdracht' en dacht na zijn eerste seizoen al dat hij een grote transfer zou afdwingen. Nou jongen, nog maar een jaartje Ajax, presteren in de CL, daarna WK en dan maar weer eens kijken. Tenzij een club 25 miljoen neertelt maar dat gaat niet gebeuren.

Kella020 Rang: International| 19-03-2013 23:31 | Reageer

Fischer beleeft nu een mindere periode. Zie in hem overigens ook een groter talent. Eriksen mag nog beslissender worden. Contract verlengen, aanvoerdersband van Siem overnemen en op sleeptouw nemen die groep.

AFCA020 Rang: Vedette| 20-03-2013 11:50 | Reageer

Het hele team dragen?!
Eriksen is net 21 geworden?! Dat kan je dan toch nog niet eisen van die jongen?!

Valt me op dat bijna iedereen altijd maar uitgaat dat een 20 jarige speler (zoals hij tot paar weekjes terug was), de absolute leider en baas moet zijn op het veld en het team moet "dragen".... Tell me, welke 20 jarige is de absolute baas in zijn elftal? Ik kan me er geeneen bedenken hoor?

Dat was Van der Vaart ook niet, dat was Sneijder ook niet, dat waren Vertonghen, Heitinga, Vermaelen, Frank de Boer en allerlei andere leiders of grote talenten ook niet.

Een 20 jarige KAN niet het hele team op sleeptouw nemen en het hele team "dragen".... dat is je reinste onzin.

Ook Messi en Ronaldo waren op hun 20e niet de spelers die Barca en Manchester "droegen".

Bij United waren dat spelers als Ferdinand, Giggs, Scholes, Van Nistelrooij... en zelfs Roy Keane in de weinige wedstrijdjes die hij nog speelde. Niet meneer Ronaldo.

Zelfde geldt voor meneer Messi, daar waren jongens als Xavi, Ronaldinho, Puyol, Iniesta etc de grotere jongens die het team leidde...

Dus zelfs deze jongens van de absolute buitencategorie hadden niet dat ze op hun 20e de grote man waren en dat ze hun elftal wel even "droegen"

Waar ik het dan weer wel mee eens ben is dat het voor iedereen het allerbeste is als Eriksen verlengt en zoals wij de filosofie uitdragen, niet voor zijn 23e levensjaar te vertrekken

janplan Rang: Super talent| 20-03-2013 14:43 | Reageer

Voor Eriksen zou het v olgens mij beter zijn om komende zomer een volgende stap te maken. Niet direct naar de echte top, maar eerst nog een tussenstapje maken. Zijn groei stagneert een beetje dit seizoen, hoewel hij minder wisselvallig is. Toch scoort hij voor een speler in zijn positie en met zijn kwaliteiten te weinig. Ook ik had verwacht dat hij dit seizoen het team iets meer op sleeptouw zou hebben genomen of in ieder geval wat vaker bepalend aanwezig of beslissend zou zijn. Het kan natuurlijk dat hij die leidersrol niet wil of niet de persoonlijkheid heeft om dit te dragen. Siem de Jong, is wel iets ouder, werpt zich daarentegen wel op als leider van dit AJAX.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!