| Vergeten? | Registreer

'Feyenoord mengt zich in strijd Arsenal-talent'

9 april 2013 11:46 | Bron: Algemeen Dagblad | Auteur: Chris Meijer
 

Ook Feyenoord heeft zich gemengd in de strijd om Kyle Ebecilio, zo weet het Algemeen Dagblad te melden. Gisteren werd ook bekend dat FC Twente en PSV geïnteresseerd zijn in de vleugelaanvaller, maar ook grote concurrentie kennen van buitenlandse clubs.

Naast de drie Nederlandse clubs willen namelijk ook Anderlecht, Swansea City en Fulham de jeugdinternational graag binnenhalen. Anderlecht en Fulham hebben zich, net als PSV en FC Twente, ook al officieel gemeld bij Ebecilio's huidige club Arsenal. Buiten de interesse heeft de 19-jarige aanvaller ook een aanbod zijn contract met één jaar te verlengen.

Ebecilio doorliep de jeugdopleiding bij Feyenoord. De aanvaller verliet de jeugdopleiding van de Rotterdammers om voor Arsenal te gaan spelen, maar hij maakt in Londen voorlopig nog geen kans op speeltijd in het eerste elftal van The Gunners.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (11)

Reacties
AFCA020 Rang: Vedette| 09-04-2013 14:58 | Reageer

Pff zwak vind ik altijd. Als er allerlei concurrenten interesse hebben ineens ook gaan melden.
Heeft psv ook vaak een handje van.
Ga uit van je eigen kwaliteit of ga zelf scouten.

En nu weet ik dat deze jongen paar jaartjes voor feyenoord uit is gekomen, maar heb dan direct interesse en niet omdat je hoopt dat je misschien toekomstige concurrenten kan afbluffen.

Weet niet, hou daar persoonlijk nooit zo van

fillyking Rang: Super talent| 09-04-2013 15:34 | Reageer

Ajax toonde volgens mij ook in navolging van FC Twente serieuze interesse in Djuricic.

AFCA020 Rang: Vedette| 09-04-2013 16:00 | Reageer

Dat bericht is al gerectificeerd vriend.

De VI meldde dat inderdaad, maar Overmars vertelde direct in De Telegraaf dat er niets van waar is

AFCA020 Rang: Vedette| 09-04-2013 16:02 | Reageer

31 jan. 2013 16:15:00

De strijd om de handtekening van Filip Djuricic is nog heviger geworden. Ook Ajax heeft laten weten dat de Serviër in de belangstelling staat.
Voetbal International meldt woensdag dat Ajax nu ook interesse heeft in de 21-jarige Djuricic. De spelverdeler staat nog tot 2014 onder contract bij sc Heerenveen en werd de voorbije dagen in verband gebracht met een transfer naar FC Twente.

Omdat de overgang van Leroy Fer naar Everton niet doorging, ging er ook een streep door de transfer van Djuricic. Heerenveen verwacht nog altijd dat Djuricic het seizoen gewoon afmaakt, maar maakte al wel een afspraak met de middenvelder dat hij na het seizoen mag vertrekken.

De vraag is in hoeverre Ajax Djuricic per direct nodig heeft. Nu Fulham interesse heeft in middenvelder Eyong Enoh kan het zo zijn dat de Amsterdammers zich al indekken voor een mogelijke transfer.

Update 16.15 uur: De Telegraaf meldt nu dat Ajax geen belangstelling heeft. "Marc Overmars gebeld. Ajax is niet geïnteresseerd", schrijft verslaggever Mike Verweij op Twitter.

AFCA020 Rang: Vedette| 09-04-2013 16:03 | Reageer

Uit de lucht gegrepen dus.

Dus een tipje.... eerst bronnen checken voor je wat beweert of navertelt hahaha :P

fillyking Rang: Super talent| 09-04-2013 17:54 | Reageer

daarom zei ik ook 'volgens mij' ;)

AFCA020 Rang: Vedette| 10-04-2013 13:51 | Reageer

Hahaha geaccepteert :p

fillyking Rang: Super talent| 09-04-2013 19:00 | Reageer

Nou, even terugkomend op dat. Er waren wel degelijk gesprekken tussen Ajax en Djuricic, dus helemaal niet uit de lucht gegrepen?

http://voetbalinfo.nl/nieuws/65 124/djuricic-plannen-ajax-spraken-mij-niet-aan/

AFCA020 Rang: Vedette| 10-04-2013 14:14 | Reageer

Djuricic zegt heel veel.
Op 11 januari 2013 zei hij nog:

'Met 21 jaar hoef ik nog niet naar een topclub. PSV, Twente, Ajax en Vitesse sluit ik komende zomer niet uit, ik heb nog veel te leren. Over vier jaar wil ik er wel staan. Dan denk ik aan een topclub uit Spanje, Engeland, Duitsland of Italië', zegt Djuricic.

op 10 februari (de datum van dat stuk)
zegt hij het volgende:

De speler geeft echter ook aan dat hij hoogstwaarschijnlijk niet naar een andere Nederlandse club vertrekt. “Ik weet voor 99 procent zeker dat ik Nederland in de zomer ga verlaten, het is tijd voor een stap vooruit.”

Dan denk ik met me nuchtere boerenverstand:
Zo dan die jongen is in de winterstop flink vooruit gegaan....
Hij lult gewoon met vele winden mee.


Praten met spelers/zaakwaarnemers die aflopende contracten hebben en die aan hebben gegeven te willen vertekken kan in mijn ogen geen kwaad. Dat is dan gewoon aftasten en kijken hoe de zaken ervoor staan, breed orienteren, maar dat is wat anders dan ECHTE intresse.

Verder is gezien de tijdlijnen dat alles naar nuiten kwam het volgende veel logischer:

11 jan: Djuricic wil naar een nederlandse topclub (AJAX, PSV, Vitesse of Twente dus)

31 jan vroeg: VI schrijft dat AJAX intresse heeft
31 jan laat: Overmars ontkent

1 feb: AJAX geeft aan "niets te snappen van het plotselinge nieuws omtrent vermeende interesse)

10 feb: In een interview geeft Djuricic ineens aan te goed te zijn geworden voor Nederland en dat het tijd is om te vertrekken

7 maart: 1 maand later verteld Djuricic dat hij uiteindelijk niet naar AJAX zou willen omdat hij naar eigen zeggen niet denkt in het AJAX-systeem te passen.


Al die tijd hoor je vanaf AJAX kant niks meer, mij komt het dus zo over dat het nieuws "gemaakt" is, Djuricic hoopte naar AJAX te kunnen komen, uiteindelijk op niks uitgelopen, vervolgens zelfstandig uitwegen gezocht.

Hahaha maja je kan er alle draaien aan geven, ik ben er niet bij geweest, maar ga er van uit dat je niet liegt over wel of geen interesse. Toen AJAX NArsingh verloor aan PSV en Assaidi aan Liverpool, zijn ze er ook gewoon voor uitgekomen, dus denk niet dat er door AJAX wordt gelogen.

Maar nogmaals.... Interesse en een informatief gesprek is anders he. Als Djuricic aangaf graag in Nederland te blijven vind ik het logisch dat er geinformeerd wordt bij hem

fillyking Rang: Super talent| 10-04-2013 16:51 | Reageer

Als je een gesprek met een speler hebt en je plannen te kennen geeft, dan heb je wel degelijk interesse? Nou ja, dat is mijn standpunt tenminste :)

AFCA020 Rang: Vedette| 11-04-2013 10:04 | Reageer

Orienteren en luisteren lijkt mij niet raar.

Als je een eigen zaak hebt en iemand heeft een product dan luister je toch ook? Dan kan je op basis daarvan afstemmen of je wel of geen interesse hebt in dat bepaalde product. Het zou een bekrompen houding zijn om niet te luisteren en bij voorbaat nee te zeggen toch?

Zo zie ik het en door de rare berichtgevingen van dhr Djuricic twijfel ik ook vaak aan zijn woord.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!