| Vergeten? | Registreer

Veldmate: 'Suarez soms de mentaliteit van een kind'

1 mei 2013 12:56 | Bron: The Sun | Auteur: Benjamin Hagen
 

Luis Suarez zette Engeland vorige week op zijn kop met het 'bijtincident' jegens Branislav Ivanovic. Hierom ging The Sun op zoek naar de achtergrond van de spits van Liverpool en reisde hiervoor af naar FC Groningen, zijn eerste werkgever in Europa.

"Hij is een volwassen persoon, maar in de manier waarop hij voetbal graag speelt, heeft hij soms de mentaliteit van een kind", vertelt technisch directeur Henk Veldmate van Grunn. "Zo beleeft hij het voetbal. Als je de mentaliteit en houding vergelijkt met Nederlandse spelers, dan is het in Zuid-Amerika op leven en dood. Ze willen het beste voor hun familie, het is een manier van leven en een manier van overleven."

Veldmate wist na een kwartier kijken genoeg; hij rees naar Uruguay voor een andere speler, maar Suarez moest het worden. "Hij had alles wat je vandaag de dag ook nog ziet. Hij scoorde een goal en liet enkele fantastische dribbels zien. Soms denk je dat hij geluk heeft met zijn dribbels. Hij begint aan iets en dan denk je dat het onmogelijk is", vervolgt Veldmate. "Maar uiteindelijk werkt het en creƫert hij een kans en scoort een doelpunt. Hij dook toen om een penalty te winnen, maar het allerbelangrijkste was dat we in hem direct een winnaar zagen."

Jeugdtrainer Hugo Alves Velame van Groningen keek niet vreemd op na het bijtincident. "Luis is het type speler dat tot alles in staat is zodra hij in het strafschopgebied is, alles om een goal te maken of om de bal van de opponent af te pakken. Dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar het gebeurt hem wel. Hij doet alles om te winnen, hij is een winnaar. Wanneer hij zich in het heetst van de strijd bevindt, vol met emotie, dan maakt hij dit soort fouten. Midden in een emotionele wedstrijd kan hij zich op de verkeerde manier uiten", besluit Hugo.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (14)

Reacties
Makkie Rang: Ballenjongen| 01-05-2013 14:26 | Reageer

"FC Groningen, waar Suarez zijn jeugdopleiding doorliep"

Haha wat een onzin. Suárez speelde amper 1 seizoen bij Groningen voor hij naar Ajax vertrok. Doorliep zijn jeugdopleiding in Groningen, haha wat een grap!!

Erikpolman Rang: Super talent| 02-05-2013 9:24 | Reageer

haha wil je beweren dat Ajax hem heeft opgeleid dan, haha dat is pas een grap

Makkie Rang: Ballenjongen| 03-05-2013 11:51 | Reageer

Ik beweer helemaal niet dat hij zijn jeugdopleiding bij Ajax heeft gevolgd, waar baseer jij dat op dan?

Erikpolman Rang: Super talent| 03-05-2013 12:52 | Reageer

Aangezien je volgens mij een Ajacied bent, en alle Ajacieden mensen die zoals Suarez bij Groningen terecht kwam ook als eigen jeugd bestempelen

Makkie Rang: Ballenjongen| 03-05-2013 14:51 | Reageer

'alle Ajacieden'....

Ja en alle PSV'ers dragen blauwe overals en klompen, terwijl alle AZ supporters een blokje kaas mee naar het stadion nemen.

Lekker alles over 1 kam scheren joh. Maakt je argumentering nog intelligenter.

Erikpolman Rang: Super talent| 03-05-2013 19:57 | Reageer

Bedoelde natuurlijk bijna alle, wat je zelf ook wel had kunnen verzinnen.

Makkie Rang: Ballenjongen| 06-05-2013 7:57 | Reageer

oh dus je zegt het één, maar bedoelt het ander. Nog meer logica.

AFCA020 Rang: Vedette| 02-05-2013 9:27 | Reageer

Hahahah wat belachelijk! Zijn jeugdopleiding?!

Hij was 19 toen hij naar groningen kwam en hij had al een volledig seizoen gedraaid bij CD Nacional uit Uruguay.
DAAAAAAAR heeft hij zijn opleiding genoten, groningen was alleen maar zijn ticket naar Europa, om vervolgens bij AJAX uit te groeien tot een van de beste spelers ter wereld en daarmee een transfer naar Liverpool verdient.

Zo dit was Suarez zijn loopbaan tot dusverre, verander de tekst maar even voor er mensen gaan geloven dat hij daadwerkelijk zijn opleiding in Groningen genoot.

Erikpolman Rang: Super talent| 03-05-2013 13:10 | Reageer

Idd, Suarez is niet opgeleid door Groningen. Net zoals Jasper Cillessen, Toby Alderweireld, Niklas Moisander, Christian Poulsen, Christian Eriksen, Kolbeinn Sigthórsson, Siem de Jong, Isaac Cuenca, Lasse Schöne, Danny Hoesen, Thulani Serero, Mitchell Dijks en Viktor Fischer niet zijn opgeleid door Ajax......

AFCA020 Rang: Vedette| 08-05-2013 15:11 | Reageer

Hahaha ook echt Christian Poulsen!!!! hahahahaha en een gehuurde speler als Cuenca hahahaha!!!! neem aan dat het een grap is toch? :p maar zal serieus proberen te reageren op je:

Tuurlijk zijn Poulsen, Cillessen, Sigthórsson, Cuenca en Schöne niet door AJAX opgeleid.

Bullshit van je, maar jongens als Fischer, Eriksen, Alderweireld en al die andere zijn natuurlijk wel mede door, eigenlijk vooral door AJAX opgeleid, hebben allemaal in de jeugd gezeten en dankzij AJAX de belangrijke stap naar het profvoetbal gemaakt. Dus ja, als je in de jeugd hebt gezeten ben je volgens mij een jeugd speler van de club?

Sla anders de officiele statistieken van de UEFA, KNVB en/of de FIFA er even op na?
En kap daarna asjeblieft met je onzinnige, jaloerse reacties. Je kan toch gewoon over voetbal praten hoop ik of moet het altijd vijandelijk als het over AJAX gaat?

Kom op man, wordt een volwassen kerel en grow up!

Erikpolman Rang: Super talent| 08-05-2013 16:47 | Reageer

Ik noemde gewoon de hele selectie op dus ook degene die vanzelfsprekend waren ja. En dat laatste wat je zegt, kom op man hahaha als er hier een iemand niet objectief is ben jij het wel. Alles door een Ajax-bril en voorzichtig elke club zwart maken, en dan doen alsof dat objectief is.....

AFCA020 Rang: Vedette| 13-05-2013 9:55 | Reageer

Oh echt is dat zo?
Volgens mij was ik na Steaua ook kritisch, volgens mij zeg ik ook wanneer dingen goed zijn bij andere clubs, zoals psv die nu met Cocu aan de slag gaat en weet ik wat nog meer.

Je moet dingen durven benoemen wanneer ze slecht zijn, maar ook wanneer ze goed zijn.
En ja, sorry voor jou, maar met AJAX gaat het momenteel gewoon erg goed. Dat zie je aan VI en aan Studio Voetbal, ze praten nagenoeg niet meer over AJAX. Alleen maar over psv en feyenoord omdat het daar nogal eens rommelt. Zoals Mathijssen en Indi bij feyenoord, prestaties die achterwegen blijven, en over psv kunnen ze nu inmiddels wel een boek schrijven.

Dus het is niet raar dat ik in deze tijd iets kritischer ben op PSV en Feyenoord, AJAX doet het gewoon goed, er zijn geen randzaken, ze zitten in een rustig vaarwater, alles wordt nu opgebouwd van onderaf aan.

Het is niet lullig bedoelt of wat dan ook, maar het is gewoon een feit. AJAX doet het op dit moment gewoon goed waar of niet?
En bij Feyenoord, maar zeker PSV, zijn er dingen die minder goed gaan. Thats it. Dat is toch niet erg dan?
Of mag ik als Ajacied zijnde geen mening hebben over andere clubs?

Chefke Rang: Amateur| 08-05-2013 23:49 | Reageer

... Dat jij je zo provocerend en uitlokkend gedraagt als redacteur van de site zeg, ongelooflijk. Je verknalt elke vorm van integriteit voor zover deze hier al aanwezig is. Zou je even flink schamen als ik jou was en blij zijn dat je nog in die colofon staat.

AFCA020 Rang: Vedette| 13-05-2013 10:04 | Reageer

Je hebt absoluut een punt, ik snap het ook niet!



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!