| Vergeten? | Registreer

Pelle: 'Tegen Ajax is het allemaal begonnen'

14 mei 2013 8:42 | Bron: Algemeen Dagblad | Auteur: Michel van Ballegooij
 

Nu het seizoen ten einde is kan Graziano Pellè balans gaan opmaken. De Italiaanse spits blikt in het Algemeen Dagblad terug op een geslaagd seizoen. Ook zijn eerste fraaie treffer zich Ajax komt ter sprake.

"Met dit doelpunt is het allemaal begonnen. Het was een fantastisch moment, tegen de aartsrivaal en op het juiste moment. Vanaf dat moment was er een enorme klik tussen mij en de supporters", zo laat de goaltjesdief weten.

"Vlak na die goal kreeg ik nog een kopkans die Vermeer prachtig redde. Daar denk ik nog weleens aan. Feyenoord draaide een prachtig seizoen, maar de titel was echt te veel gevraagd. We verloren met 3-0 bij Ajax, FC Twente en PSV. Negen tegentreffers en zelf niet gescoord. En we konden in de slotfase van het seizoen niet winnen bij ADO, PEC, RKC en Heerenveen. De derde plaats was het maximaal haalbare resultaat."

"We moeten ons verbeteren om echt mee te doen om de titel. De laatste weken had ik last van mijn rug. Op de dag voor het duel met NAC kwam Koeman naar mij toe en hij vroeg mij nog eenmaal voluit te gaan. Ik moest lachen en zei dat ik op was. Ik ben blij dat het seizoen voorbij is. Volgend seizoen wil ik er weer staan."

Ondanks zijn 27 doelpunten rekent Pellé niet op een transfer. "Wees niet bang, het moet heel gek lopen wil ik volgend seizoen niet hier spelen. Na de vakantie kom ik hier weer terug."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (11)

Reacties
AFCA020 Rang: Vedette| 14-05-2013 10:35 | Reageer

Ja die wedstrijd tegen AJAX was inderdaad het begin, maar dat heeft jullie ook een 2e plaats gekost.... Door je oer oer oerdomme gele kaart was je er in friesland niet bij en moest je cluppie afhaken voor plek 2

fillyking Rang: Super talent| 14-05-2013 18:49 | Reageer

Afhaken voor de titel bedoel je, want op dat moment streed Feyenoord nog om de titel hoor.

AFCA020 Rang: Vedette| 15-05-2013 9:07 | Reageer

Nee voor de 2e plek, want scheelt 3 punten, dan zou feyenoord nog een grote achterstand op AJAX hebben gehad

fillyking Rang: Super talent| 15-05-2013 16:14 | Reageer

Drie punten vind ik geen grote achterstand hoor. Ajax moest nog uit bij PSV en Feyenoord kon optimaal profiteren van die wedstrijd, maar ze wonnen hun eigen wedstrijden niet.

AFCA020 Rang: Vedette| 16-05-2013 15:04 | Reageer

Nee winnen van Heerenveen had feyenoord 3 punten meer gegeven en aangezien ze maarliefst 7 punten achterstand hebben, hadden die 3 punten ze uiteindelijk 4 punten achterstand opgeleverd en een stuk slechter doelgemiddelde.

Verder viel er wat de eerste plaats betreft weinig te profiteren want AJAX won gewoon in Eindhoven ;)

Dus ja Pelle heeft een kansje op de 2e plek vergooit toen.
Maar ook MET pelle had ik het nog maar moeten zien. Hij was er tegen PSV (2x ook beker), AJAX (2x), Zwolle, Ado, Groningen, Twente (2x), NAC en RKC wel bij en al deze wedstrijden gingen kansloos verloren of werden gelijkgespeeld.

Dus het is wel te makkelijk om hem als halfgod te zien, hij scoort dan wel is maar zijn aanwezigheid is natuurlijk nul garantie.

Al denk ik wel dat er met pelle in friesland een iets groter kansje was om te winnen

fillyking Rang: Super talent| 16-05-2013 16:32 | Reageer

Dus jij hebt destijds in je glazen bol kunnen kijken dat Ajax zou winnen van PSV? Meestrijden is iets heel anders dan winnen hé.

AFCA020 Rang: Vedette| 17-05-2013 11:01 | Reageer

Nou ik achtte de kans wel vrij groot dat dat zou gebeuren ja. Maar daar gaat het niet om.
Ik snap alleen niet op welke wijze jij dacht te profiteren met het oog op een titel? want feyenoord komt gewoon veel punten tekort om überhaupt aanspraak te kunnen maken toch?

En dan las ik trouwens ook nog een stukje in het NRC dat AJAX 12 punten ontnomen is door arbitrale dwalingen.

De ranglijst had er met goed fluiten nog veel oventuigender uitgezien:

1. AJAX 88 pnt
2. PSV 66 pnt
3. feyenoord 64 pnt
4. Vitesse 55 pnt

Maar goed, gelukkig is alles toch nog rechtvaardig afgelopen denk ik dan maar ;)

fillyking Rang: Super talent| 16-05-2013 19:20 | Reageer

Wat betreft Pelle, hij scoorde tegen Ajax thuis de gelijkmaker en speelde verder een goede partij. Nu kan je ook het lijstje noteren waarin hij Feyenoord op het sleeptouw nam, veel scoorde en uitstekend spel vertoonde.

Bovendien vind ik jou redenatie best raar. In de wedstrijden waarin Feyenoord punten laat liggen is Pelle de schlemiel? Misschien dat het jou niet is opgevallen, maar hij fungeert als een uitstekend aanspeelpunt en creëert veel ruimte voor zijn medespelers. En ik weet ook niet waarom je met 'halfgod' komt, zo heb ik hem namelijk nooit genoemd.

AFCA020 Rang: Vedette| 17-05-2013 10:57 | Reageer

Vriendelijke vriend, luister even.
Je hoeft niet aangevallen te zijn, want ik doe het niet.

Enige wat ik zeg is dat zijn meespelen alles behalve een garantie is op de winst, omdat er ook kleine ploegjes als Ado en Zwolle zijn die feyenoord oprolde terwijl pelle meespeelde.
Waarom zou het dan een garantie zijn dat Heerenveen (die ik hoger inschat dan de andere genoemde clubs), wel even opzij gezet zou worden omdat pelle er wel bij is?

Ik zeg nergens dat pelle de schlemiel is, ik zeg alleen dat zijn meespelen alles behalve een garantie op succes is. Zoals ik zei: MET hem had je misschien een iets grotere kans op 1 misschien 3 punten, maar ook geen garanties.

En ik zeg niet dat jij hem een halfgod vind, maar hij wordt door iedereen aanbeden en zijn meespelen of zijn gemis wordt neergezet als bepalend voor feyenoord, door de media.
Maar ik weerleg dat alleen maar met feiten dat pelle idd een goed seizoen draaide, maar dat ook hele kleine clubjes met de volle buit feyenoord naar huis stuurde terwijl pelle meedeed. Dus nee geen schlemiel, maar die man is geen garantie.

Thats it

fillyking Rang: Super talent| 17-05-2013 15:39 | Reageer

Ik ben helemaal niet aangevallen, haha :). Daar zou ik toch geen reden voor moeten hebben, want je geeft gewoon je mening.

AFCA020 Rang: Vedette| 21-05-2013 9:59 | Reageer

Oke gelukkig maar ;)



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!