| Vergeten? | Registreer

Koeman: 'Pelle was gewoon de beste'

14 mei 2013 9:44 | Bron: Voetbal International | Auteur: Michel van Ballegooij
 

Graziano Pellè scoorde dit seizoen liefst 27 doelpunten en eindigde daarmee achter Vitesse-spits Wilfried Bony op de topscorerslijst. Feyenoord-trainer Ronald Koeman vindt desondanks dat de Italiaan beter heeft gepresteerd.

"Maar meer nog dan Bony heeft Graziano een heel team beter laten voetballen. Bony scoorde weliswaar heel veel, maar had op het spel van Vitesse toch niet de invloed die Graziano wel had op ons spel. Wat dat betreft vind ik hem gewoon de beste."

Koeman was een voorstander van de komst van Pellé, maar had zelf deze prestaties ook niet verwacht. "Ik kan nu wel heel bijdehand gaan roepen van wel, maar dat is niet zo. Wel dacht ik zeker te weten dat hij in onze manier van voetballen van waarde zou kunnen zijn, maar dat hij er 27 ging maken, nee, dat is voor mij ook een verrassing."

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (26)

Reacties
AFCA020 Rang: Vedette| 14-05-2013 10:59 | Reageer

Wat een onzin. Bony is gewoon de beste geweest.
Kijk wat de Afrika Cup Vitesse heeft gekost!

En voor u meneer Koeman, is hier de officiele ranking van het Voetballer van het jaar klassement:

1. Bony
2. Eriksen
3. Djuricic
4. Alderweireld
Van Ginkel
6. Siem de Jong
7. Van Dijk
Pelle

Dus raar dat als officiele rapporten dit zeggen dat u anders beweert?
Maar goed iedereen mag een mening hebben, vind het alleen raar als er maar liefst 7 spelers als beter of belangrijker worden beoordeelt door vele kenners, dat je dan deze conclusie kan trekken?

Erikpolman Rang: Super talent| 14-05-2013 11:07 | Reageer

Pelle was naast zijn doelpunten belangrijker dan Bony. Feyenoord zonder Pelle was beroerd, dat heb je kunnen zien. Vitesse zonder Bony won echter nog gewoon van Ajax. En hoe kom je aan dat lijstje= Waardoor is die gemaakt? Ik heb die namelijk nog niet gezien, zou hem wel graag willen zien

AFCA020 Rang: Vedette| 14-05-2013 12:10 | Reageer

Dit is het officiele Voetballer van het Jaar klassement. Bony krijgt de Gouden Schoen, Eriksen de Zilveren en Djuricic de Bornzen.

Van Ginkel is verder gekozen tot Talent van het Jaar
Frank de Boer is gekozen tot Trainer van het Jaar

Overal groot in het nioeuws geweest hoor, had je kunnen weten ;)

AFCA020 Rang: Vedette| 14-05-2013 12:24 | Reageer

Vond het al opvallend dat er geen vermelding van was gemaakt hier, over de Voetballer van het Jaar klassement en dus de winnaars van de Gouden, Zilveren en Bronzen schoen ;)

AFCA020 Rang: Vedette| 14-05-2013 11:26 | Reageer

Dit is het officiele Voetballer van het Jaar klassement. Bony krijgt de Gouden Schoen, Eriksen de Zilveren en Djuricic de Bornzen.

Van Ginkel is verder gekozen tot Talent van het Jaar
Frank de Boer is gekozen tot Trainer van het Jaar

Overal groot in het nioeuws geweest hoor, had je kunnen weten ;)

Erikpolman Rang: Super talent| 14-05-2013 18:25 | Reageer

Hmm oke bedankt, vind het zelf wel apart dat Pelle zo laag staat dan aangezien hij wel een topseizoen speelde. Tja, had het dan idd wel kunnen weten ja, maar ben het niet tegengekomen.

AFCA020 Rang: Vedette| 15-05-2013 9:15 | Reageer

Oh maakt niet uit joh ;)
Kan de beste overkomen vriend ;)

fillyking Rang: Super talent| 14-05-2013 18:41 | Reageer

Officiële? Dat zijn gewoon de klassementen van De Telegraaf, Vriendenloterij, KNVB en de VVCS. Andere grote mediums als de AD, NUsport en VI kozen Pelle als Voetballer van het Jaar, dus om dat 'officiële rapporten' te noemen vind ik best wel raar.

AFCA020 Rang: Vedette| 15-05-2013 8:58 | Reageer

Ja officieel.... Zoals je zelf al aangeeft:
Het is van de KNVB.
Verder zit de Vereniging Van ContractSpelers er achter (VVCS) dus hoe officieel wil je het hebben?

Dit komt allemaal samen op het Voetballer van het Jaar Gala. Dus ja daarom is dit de enige officiele.

AD is een gekleurd medium en VI is meer cabaret.
AJAX heeft Blind uitgeroepen tot speler van het jaar, daar zal feyenoord het ook niet mee eens zijn. Die kreeg ook een prijsje net als je van het ad of vi krijgt. Maar dat zijn allemaal eigen dingetjes joh, leuk maar niet meer dan dat

Erikpolman Rang: Super talent| 15-05-2013 12:58 | Reageer

Je noemt ad wel gekleurd, maar als de Telegraaf bij die officiele zit, die zijn ook gekleurd :P. Zeg nou eerlijk, vind je dat Eriksen dit seizoen beter was dan Pelle? Ik vond Eriksen helemaal niet zo uitblinkend, ik zou Fischer eerder boven hem plaatsen.

AFCA020 Rang: Vedette| 15-05-2013 14:35 | Reageer

De Telegraaf publiceert het alleen maar en is sponsor net als De Vrienden Loterij.

VVCS en de KNVB zijn de kanalen achter de prijs.

Telegraaf is idd redelijk te vergelijken met het AD, maar zoals gezegd de KNVB en VVCS zitten er achter ;)

Nou ik vind Eriksen een hele goede voetballer maar persoonlijk dacht ik dat Siem de Jong net belangrijker was.
Maar qua voetbaltechnisch is Eriksen misschien inderdaad wel beter.

Wat Fischer betreft ben ik het niet helemaal eens want die zit er pas vanaf +/- december bij. Ja hij is heel goed, maar als je een half jaar mist heb je mijns inziens geen recht op een Gouden, Zilveren of Bronzen schoen. Boven Eriksen zou zelf een Gouden schoen betekenen, maar nee dat lijkt me niet reeel. De klasse is er, maar dat is meer iets voor later.
Misschien volgend jaar al?

Erikpolman Rang: Super talent| 15-05-2013 18:01 | Reageer

Wat ik bedoel is dat Eriksen wel goed is, maar dat hij volgens mij beter kan dan hij dit seizoen speelde. Dat ik hem voor zijn kwaliteiten niet vond uitblinken dit seizoen. En als je nou eerlijk bent, vind je niet dat ze Pelle iets te kort doen met plaats 8?:P Hij liet heel Feyenoord het hele seizoen beter voetballen, werd topscorer en vooraf werd er helemaal niets van hem verwacht.

AFCA020 Rang: Vedette| 16-05-2013 10:03 | Reageer

Oh zo! Ja zeker tot februari speelde Eriksen (afgaande op zijn potentieel) ondermaats.
Wel altijd een voldoend, maar dat was steeds 5,5-6.
Pas vanaf maart zie ik echt weer de dingen die hij kan en speelt hij weer goed en minder laconiek.

En ja, ook ik vind dat pelle te kort wordt gedaan met een gedeelde 7/8e plaats.
Ik weet alleen niet hoe de telling enzo gedaan wordt?

de 5 spelers die er voor mij dit seizoen bovenuit staken waren in willekeurige volgorde:

Bony, Siem de Jong, Pelle, Van Ginkel en Janmaat/Maher (gedeeld)

Dit is trouwens de officiele eindranking volgens de vakjury en de eredivisiespelers:

http://www.telegraaf.n l/jsp/foto_window.jsp?id=http://www.telegraaf.n l/telesport/voetbal/nationaal/article21559243.e ce/BINARY/d/Eindstand+VvhJ.JPG&caption=Eind stand Voetballer van het Jaar. &copyright=Telegraaf &artid=21559251&artsec=nationaal&ar tparsec=Telesport&arttit=Voetballer van het Jaar: Bony voor Eriksen

Erikpolman Rang: Super talent| 16-05-2013 10:30 | Reageer

Daar kan ik me idd ook wel in vinden ja

fillyking Rang: Super talent| 15-05-2013 16:12 | Reageer

Ik vind niet dat je wat betreft het kiezen van de Speler van het Jaar een 'officieel rapport' kan hebben. Ieder medium kiest zijn eigen uitblinker dit seizoen. Volgens mij noemen die mediums hun keuze ook niet officieel. Of heb ik het mis?

AFCA020 Rang: Vedette| 16-05-2013 14:48 | Reageer

Nee de overige media noemen het inderdaad niet officieel, maar die hebben dan ook geen gala en die worden dan ook niet gesteund door de spelers uit de eredivisie en de knvb ;)

AFCA020 Rang: Vedette| 16-05-2013 14:49 | Reageer

En nogmaals, het is niet van De Telegraaf, dat is alleen het medium die het verspreidt ;)

janplan Rang: Super talent| 15-05-2013 15:07 | Reageer

Als Bony niet naar de afrikacup had gemoeten was Vitesse waarschijnlijk tweede of misschien wel kampioen geworden en had Bony misschien wel op 40 doelpunten gestaan. Het is allemaal misschien, maar ga nou niet doen of Pele een geweldige speler is. Dat Vitesse in de periode van afwezigheid van Bony veel punten heeft laten liggen bewijst zijn waarde. Pele had een topseizoen en zal dat volgend jaar echt niet evenaren.

Erikpolman Rang: Super talent| 15-05-2013 18:07 | Reageer

Zo kan ik er nog wel een paar... Als Pelle zijn vijfde rode kaart niet kreeg scoorde hij er nog veertien in de volgende wedstrijd en eindigde hij met 41 doelpunten. Feyenoord pakte dan ook de titel... met als heb je helemaal niets ;) verder denk ik dat je Pelle iets te kort doet met je reactie.
"Pele had een topseizoen en zal dat volgend jaar echt niet evenaren." Kan, hopelijk bewijst hij het tegendeel. Vooraf had ook niemand verwacht dat hij dit seizoen zo goed zal doen.

AFCA020 Rang: Vedette| 16-05-2013 14:46 | Reageer

Als Pelle er in Friesland bij was scheelde dat 3 puntjes, wat gelijk zou staan aan een 2e plek, maar misschien hoor, want MET pelle werd ook verloren van Ado en Zwolle bijvoorbeeld. Dus alles behalve zeker dat Heerenveen dan wel gepakt zou worden ;)

Maar snap wel wat je bedoelt. Aan als en bijna heb je niets, je moet het doen met de feiten die er liggen

AFCA020 Rang: Vedette| 31-05-2013 14:50 | Reageer

Erik, zou je aub willen reageren?

Erikpolman Rang: Super talent| 31-05-2013 14:53 | Reageer

Ja klopt, er is inderdaad voor gekozen om reacties uit te schakelen.

AFCA020 Rang: Vedette| 01-06-2013 12:58 | Reageer

Waarom is dat als ik vragen mag?

Ik ben bang dat dat deze site misschien wel leden kan gaan kosten?
Zou zonde zijn.

Of is dit slechts tijdelijk?

Erikpolman Rang: Super talent| 01-06-2013 13:51 | Reageer

Ik weet niet precies hoe het zit, misschien kan iemand anders het je beter uitleggen

janplan Rang: Super talent| 16-05-2013 19:44 | Reageer

Dus, als ik zeg dat hij dat volgend jaar niet evenaart hoop ik stiekem dat hij dat wel doet. Omgekeerde psychologie noemt men dat. Zonder die doelpunten van Pele zou ik niet weten wie ze anders moet maken. Immers immers niet. Maar goed het zou leuk zijn voor de competitie als Feijenoord volgend seizoen ook weer om de titel mee doet, die AJAX dan uiteindelijk toch weer wint. Laten we wel zijn, de enige echte topper is toch AJAX-Feijenoord en Feijenoord -AJAX. Dan is het wel leuk als die wedstrijden ook enigzins bepalend kunnen zijn in de competitie.

AFCA020 Rang: Vedette| 17-05-2013 11:28 | Reageer

Ja de Klassieker moet inderdaad weer een keer ergens over gaan.
In het begin was het leuk steeds 3-0, 4-0, 0-4, 5-1, 4-1 etc.

Dat is natuurlijk nog steeds wel lachen, maar het is ook bijna schrijnend geworden. Een zwaar bevochten 1-0 of 2-1 kom je nauwelijks meer tegen.
De laatste keer dat ze in de ArenA wonnen was dat jaar met dat ze die dvd uitbrachten (haha was opzich wel apart net als 2e plek huldigen vorig jaar :p) in 2005 haha maar dat werd in de Play Offs om CL keurig rechtgezet middels wederom grote cijfers 3-0 en 2-4.



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!