| Vergeten? | Registreer

Douglas voor vijf wedstrijden geschorst door Twente

28 februari 2011 13:00
 

Douglas is door zijn werkgever FC Twente voor vijf wedstrijden geschorst voor zijn wangedrag tijdens de wedstrijd tegen AZ afgelopen zondag. Ook krijgt de verdediger een geldboete en moet hij sociaal-maatschappelijke activiteiten vervullen.

De Braziliaan werd in de eerste helft door scheidsrechter Ruud Bossen van het veld gestuurd, nadat hij een slaande beweging maakte richting tegenstander Pontus Wernbloom. Na zijn kaart gaf Douglas de scheidsrechter nog een kopstoot.

De Tukkers zijn totaal niet tevreden over het gedrag van de verdediger. "Bij voetbalwedstrijden horen emoties, het is echter volstrekt onacceptabel voor een club als FC Twente dat ons dit is overkomen", aldus voorzitter Joop Munsterman op de officiƫle website van de club.

Douglas heeft de straf van vijf wedstrijden geaccepteerd, maar hier kan nog een wedstrijd bij komen, omdat de tuchtcommissie van de KNVB een schorsing van zes wedstrijden wil.

Voorspel nu voetbaluitslagen! Aanmelden bij de redactie

Reacties (9)

Reacties
bennyboys Rang: Wereldkampioen| 28-02-2011 13:04 | Reageer

Hoeveel wedstrijden krijgt de trainer dan??
Is dat wel normaal????

gast
Gast | 28-02-2011 13:44 | Reageer

Hoeveel wedstrijden moet je die vieze Bossendan wel niet schorsen?
In de laatste minuten twente 2 duidelijke penalties niet geven en dan doorlopen met die vieze grijns op het gezicht. Ook de rode kaart voor viergever was niet terecht.

Robert Rang: Legende| 28-02-2011 17:17 | Reageer

Hij fluit vast de Jupiler weer komende wedstrijdjes ;)

Jamie Rang: Talent| 28-02-2011 18:12 | Reageer

Zo raken ze er tenminste wel aan gewend voor het geval ze het wat rustiger aan moeten doen...

gast
Gast | 28-02-2011 13:59 | Reageer

"Hou me tegen!" :P

Shannon Rang: Waterdrager| 28-02-2011 15:30 | Reageer

Van mij had Douglas nog wel langer geschorst mogen worden.

Sagar Rang: Amateur| 28-02-2011 15:34 | Reageer

Ik had zo een reactie van Douglas verwacht. Hij moet rustiger worden en niet zo snel boos worden, want hij sloeg wel degelijk Wernbloom, maar de reactie op de scheidsrechter was echt niet goed en de scheids hoeft van my een paar wedstrijden niet meer te fluiten.

LukasS Rang: Basisspeler| 28-02-2011 17:31 | Reageer

Preud'homme mag ook wel ff op de tribune blijven zitten. Wel een fantastische reactie van de 4e official. Niet Bossen seinen, maar net zo hard terugschreeuwen XD

Jamie Rang: Talent| 28-02-2011 18:11 | Reageer

Als je het doet, moet je het goed doen ook he xD



Volg Voetbalinfo nu ook op Twitter. Het nieuws, de artikelen en interviews zijn altijd direct te volgen via Twitter!